پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۷۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
سندیکاى صنایع کنسرو ایران، اطلاعات فنی درباره کلیپ منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کنسرو ماهی ارائه داده اند و متذکر شده اند که صنعت کنسرو ماهی یکی از سالم‌ترین صنایع غذایی کشور محسوب مى شود، چرا که ماده اولیه اصلى آن ماهى است که در دنیا به غذاى سلامتى مشهور است و همچنین به دلیل وجود فرآیند حرارتی بالا (١٢١ درجه سانتیگراد) و اعمال عملیات سترون تجارتى (استریلیزاسیون)، از هیچگونه ماده نگهدارنده‌ای در تولیدات این صنعت استفاده نمى گردد؛ بنابراین مصرف کنندگان فهیم و وفادار، همچون همیشه مى توانند با خیالى آسوده از محصولات کنسرو ماهى کشور استفاده نمایند.
شعار سال:به تازگی ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده که در آن شخصی با باز کردن یک قوطی کنسرو ماهی و شستشوی محتویات آن مد عی شده که آنچه باقی مانده الیاف پنبه و ... است.

سندیکاى صنایع کنسرو ایران، اطلاعات فنی در این باره ارائه داده و در مورد ابهام ایجاد شده توضیحاتی ارائه کرده است.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است.

کمیته فنى کنسرو آبزیان کشور وابسته به سندیکاى صنایع کنسرو ایران، بر خود لازم می‌داند که با بهره گیرى از نظرات کارشناسان و متخصصین خبره خود جهت تنویر افکار عموم مصرف کنندگان گرانقدر، به شفاف سازی و اطلاع رسانی در این مورد بپردازد.

پیش از هرچیز یادآور می‌شود که کارخانجات کنسرو ماهی زیر نظر سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد و با حضور نمایندگان این دستگاه‌ها فعالیت مى کنند.

در صنعت کنسرو ماهى غالبا از ماهی تون استفاده میشود، اما به جز ماهی تون، گونه‌های دیگرى از جمله ماهى مارلین (بادبان ماهی) نیز در این صنعت مورد استفاده قرار میگیرد که ویدیوی منتشر شده مربوط به این نوع ماهی بوده که بر روى قوطى کنسرو مربوطه نیز نام این ماهى به وضوح قید شده است.

ویژگى طبیعی ماهی مارلین داشتن بافتی سخت‌تر و سفت‌تر از ماهى تون مى باشد.
در فرآیند عمومى شستشوى پروتئین با آب، معمولا پروتئین هاى رشته اى عضلانى و یا پروتئین هاى میوفیبریلار، شامل اکتین و میوزین، باقى مى مانند. این دسته از پروتئین‌ها که حدود ۸۰ درصد از گوشت ماهى را تشکیل میدهد داراى ارزش غذایی، قابلیت هضم و جذب بالایی بوده و از ارزش تغذیه اى بالایى نیز برخوردارند.

ضخامت پروتئین هاى میوفیبریلار بر اساس گونه و سایز ماهى متفاوت است و در برخى گونه‌ها مانند ماهى مارلین، بسیار ضخیم بوده که در اثر شستشو با آب به صورت رشته هایى با بافتى شبیه آنچه که در تصویر ملاحظه میشود، به چشم مى آید.

هرچه پروتئین هاى این نوع ماهى بیشتر در معرض شستشو قرار گیرد، رشته هاى عضلانى شفاف‌تر و سفید‌تر مى شوند.

شخصی که این ویدیو را تهیه و منتشر کرده یا هیچ گونه آگاهى و اطلاعی نسبت به صنعت کنسرو ماهی نداشته و یا مغرضانه اقدام به این امر نموده است.

اما نکته مسلّم و مهم اینکه صنعت کنسرو ماهی یکی از سالم‌ترین صنایع غذایی کشور محسوب مى شود، چرا که ماده اولیه اصلى آن ماهى است که در دنیا به غذاى سلامتى مشهور است و همچنین به دلیل وجود فرآیند حرارتی بالا (١٢١ درجه سانتیگراد) و اعمال عملیات سترون تجارتى (استریلیزاسیون)، از هیچگونه ماده نگهدارنده‌ای در تولیدات این صنعت استفاده نمى گردد؛ بنابراین مصرف کنندگان فهیم و وفادار، همچون همیشه مى توانند با خیالى آسوده از محصولات کنسرو ماهى کشور استفاده نمایند.

 
در کلیپ زیر هم توضیحات مسئول کارخانه کنسرو سازی را درباره این ویدئو می شنوید.

وقتی بادبان ماهی یا مارلین زیر آب گرفته می شود، مواد محلول آن حل شده ولی بافت الیاف پروتئین آن در آب حل نمی شود و بدین ترتیب در ویدیوی لینک زیر این شبهه بوجود آمده بود که این ماهی را از پنبه ساخته اند
 
تعداد بازدید : 723
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تابناک، تاریخ انتشار:19آبان1399، کد خبر:30401،tabnakjavan.com

کلیپ برگرفته از کانال خبر24
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
اخه چطوری میشهیک ماهی رو از پنبه درست کردن مردم م تو این روزها در فضای مجازی همه چیز رو باور میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
0
امان از اين رسانه هاي دوهزاري كه با روان مردم بازي ميكنن و ميخوان مردم رو به همه چي بي اعتماد كنن
فکور
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
همین که شما از بادبان ماهی که جزو نیزه ماهی هاست بجای مارلین یا هوور استفاده میکنین خودش جرمه لطفا ما رو ... فرض نکنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین