پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 06
کد خبر: ۳۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می‌طلبد.
شعار سال: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می‌طلبد.

سید جواد حسینی در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به زمینه‌های همکاری وزارت‌های آموزش و پرورش و بهداشت اظهار کرد: بیشترین زمینه‌های همکاری بین دو وزارتخانه وجود دارد چرا که به لحاظ ساختار معاونت سلامت، شورای هماهنگی سلامت استان ها، مدارس مروج سلامت، نیروی انسانی مربی بهداشت و طرح‌های مشترک بهداشت و سلامت را در هر دو وزراتخانه داریم که پیوند‌ها را عمیق‌تر می‌کنند.

وی افزود: همکاری این دو وزارتخانه می‌تواند کمیت و کیفیت طرح‌ها را بیشتر کند و جنبه الگویی برای سایر نهاد‌ها داشته باشد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سبک زندگی باید در مدارس پیگیری شود، گفت: کرونا موضوعی بسیار پیچیده است که تمام ابعاد زندگی را تحت تاثیر قرار و سبک زندگی را تغییراتی داده است.

حسینی با اشاره به طرح مداخلات به هنگام طلایی تصریح کرد: اگر مداخلات به هنگام باشد معلولیت پنهان به معلولیت آشکار تبدیل نمی‌شود و این طرح با جدیت به عنوان بسته تحولی پیگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح شناسایی مرحله اول است که در دوران پیش دبستانی و دبستان انجام می‌گیرد و امسال ٩٩درصد با به کارگیری ٢٠هزار نیروی انسانی شناسایی محقق شده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه گفت: باید از بدو تولد این شناسایی‌ها صورت بگیرد و متاسفانه بین طرح‌ها و غربالگری‌ها هماهنگی نیست و درخواست می‌کنیم تا داده‌ها به هنگام و به موقع بین دو وزارتخانه انتقال داده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی با اشاره به اختلال طیف اوتیسم در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اظهار کرد: ۳۰۰۰ دانش آموز در این طیف داریم که آموزش و حمایت آنان همکاری بیشتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی را می‌طلبد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 18 آبان 1399، کدخبر: 99081811582، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین