پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۹۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: حدود ۶ درصد از معتادان متجاهری که در مراکز نگهداری ماده ۱۶ حضور دارند، تست pcr شان مثبت شده است.

شعار سال: «مصطفی هادیزاده» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح استان تهران گفت: این طرح از اردیبهشت‌ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نزدیک به ۱۳ هزار مددجو در مراکز ما نگهداری می‌شوند. البته حدود ۴ هزار معتاد متجاهر در مراکز، مانده از سال قبل بودند و ۹ هزار نفر نیز در این مدت جمع‌آوری شده‌اند که در مجموع ۱۳ هزار مددجو در حال حاضر در مراکز نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: براساس قانون این افراد باید به مدت ۶ ماه در مراکز ما نگهداری شوند، اما براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مدت زمان نگهداری این افراد افزایش پیدا کرده و از شش ماه به یکسال رسیده است. البته پس از تشکیل پرونده و بررسی آن توسط مددکاران ممکن است، برخی از این افراد به پیشنهاد تیم درمانگر و تایید مقام قضایی آزاد شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درباره جمع‌آوری معتادان متجاهر زن نیز تصریح کرد: برای زنان معتاد متجاهر نیز مرکزی هفته گذشته در یکی از مراکز بهاران در بزرگراه شهید دوران توسط سپاه تهران در شرق تهران راه‌اندازی شده است. این مرکز ۲۰۰ نفر ظرفیت دارد و ان‌شاءالله در ماه‌های آینده نیز در غرب استان یک مرکز دیگر برای زنان راه‌اندازی می‌شود.

هادیزاده تصریح کرد: از مجموع ۱۴ هزار معتاد متجاهری که در مراکز ما نگهداری می‌شوند، طبق آخرین آماری که در شب گذشته اعلام شده، ۶ درصدشان دارای تست pcr مثبت بوده‌اند. این افراد نیز برای درمان به مراکز درمانی منتقل و یا قرنطینه شده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان معتاد متجاهر دیگر همچنان در سطح شهر تهران هستند، خاطرنشان کرد: استناد آماری ما براساس اعلام پلیس است. براساس برآورد پلیس همچنان ۹ هزار معتاد متجاهر دیگر در سطح شهر تهران حضور دارند. براساس بررسی‌هایی که پلیس داشته و نتیجه آن را اعلام کرده است، حضور معتادان از سایر نقاط کشور به تهران افزایش پیدا کرده است. باید این موضوع بررسی شود و اگر به قطعیت برسد، باید تصمیم دقیقی برای آن گرفته شود و ساز و کار بازگشت آنها به استان‌های خودشان ایجاد شود، چراکه هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مراکز بسیار زیاد است و اعتبارات ما نیز محدود است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در پاسخ به این سوال که هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مراکز با توجه به شیوع کرونا چقدر است، خاطرنشان کرد: برای هر نفر سرانه روزانه ۲۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است. معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز در زمینه ضدعفونی این مراکز با ما همکاری خوبی دارند و فعال هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 20 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:993524، ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
0
0
طبیعی هست که کرونا بگیرن چون ریه های تخریب شده دارند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
همين رو كم داشتيم تو ايران فقط! تا الن فكر ميكرديم معتادا كرونا نميگيرن كه:)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
به نظرم بازم شیش درصد برای معتادا کمه فکر میکردم خیلی‌ بیشتر مبتلا بشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
معتادان متجاهر در ايران بايد يه فكر اساسي براشون بشه مخصوصا در اين دوره پاندمي ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
اين ها بيماري هاي مختلف رو در شرايط عادي وارد جامعه ميكردن چه برسه كه الان كرونا هم هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین