پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۹۸۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی: برای این پروژه که به سفارش وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی انجام شد از منابع دینی و دانش روز استفاده کرده‌ایم. ضمن اینکه از منابع غربی نیز غافل نبوده‌ایم. این پروژه چند مرحله از زندگی کودکان را دربرمی‌گیرد؛ دوره پیش‌زادی و حاملگی مادر، دوره شیرخوارگی، دوره کودکی اول از سه تا هفت سالگی و دوره کودکی دوم از هفت تا ۱۲ سالگی.
شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگویی با اشاره به اتمام پروژه تحقیقاتی سلامت معنوی ویژه کودکان در این مؤسسه که به سفارش وزارت بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکی انجام شد، گفت: این پروژه که دو سال به طول انجامید، در اختیار فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت قرار داده شده است و در قالب یک کتاب سه جلدی منتشر می‌شود که جلد اول به صورت جامع به نکات اصلی سلامت معنوی می‌پردازد. جلد دوم کتاب نیز برای والدین طراحی شده و جلد سوم نیز ویژه سلامت معنوی کودکان از دیدگاه اسلام است.

ساجدی بیان کرد: برای این پروژه از منابع دینی و دانش‌ روز استفاده کرده‌ایم. ضمن اینکه از منابع غربی نیز غافل نبوده‌ایم. این پروژه چند مرحله از زندگی کودکان را دربرمی‌گیرد؛ دوره پیش‌زادی و حاملگی مادر، دوره شیرخوارگی، دوره کودکی اول از سه تا هفت سالگی و دوره کودکی دوم از هفت تا ۱۲ سالگی.

وی گفت: موضوع سلامت معنوی در کشور ما اهمیت خاصی دارد و با چالش‌هایی نیز روبه‌روست؛ در اهداف بینشی باید به هدایت باور کودکان به سمت خداشناسی و الگو‌های شایسته بپردازیم. بدین منظور گام اول این است که والدین جایگاه سلامت معنوی را در خانواده بپذیرند و خود به سلامت معنوی برسند تا کودکان از سلامت معنوی برخوردار شوند. پروژه دومی نیز آغاز شده است که فراتر از دوره کودکی است و تمامی سنین را دربرمی‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: از جمله آثار سلامت معنوی این است که آستانه تحمل افراد و تاب‌آوری او را افزایش و میزان توان او را برای مقابله با بیماری افزایش می‌دهد. سلامت معنوی در جهان سابقه‌ای طولانی ندارد، اما در منابع دینی ما به آن پرداخته شده است و مبحثی با عنوان امید برای مقابله با بیماری وجود دارد.
 
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایکنا، تاریخ انتشار: 20 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
كودكان در ايران از اموزش و پرورش بدي دارن بهره مند ميشن كه در اينده بازخورد هاش معلوم ميشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
انشالله برای فرهنگ کودکان مفید باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
0
0
جای همچین پروژه های مهم و کارگشای مذهبی در ایران خالی بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
0
0
طرح های معنوی بیشتری و اگه میشه تو سرای محله ها برگزار کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین