پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۲۰۹۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی از اصلاحات قانون انتخابات گفت: یکی از این اصلاحات درباره شرایط کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شرایط سنی داوطلبان و نیز شرایط کاری و تجربه کاری آنهاست که مد نظر قرار گرفته است.
شعار سال: سخنگوی شورای نگهبان درباره آخرین وضعیت اصلاح قانون انتخابات، الکترونیکی شدن انتخابات و حضور احتمالی سیدمحمدخاتمی و محموداحمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ و ... توضیحاتی ارائه کرد.

عباسعلی کدخدایی درباره آخرین وضعیت قانون جدید انتخابات و اینکه اصلاح قانون انتخابات  به انتخابات سال آینده می‌رسد یا خیر؟ گفت: درباره اصلاح قانون انتخابات هنوز نمی‌توانم اظهار نظر کنم، زیرا مصوبه مربوط به آن هنوز در مجلس نهایی نشده است و ظاهراً قرار است از هفته آینده در دستور کار صحن قرار گیرد بنابراین باید فعلا منتظر ماند.

وی افزود: قدم خوبی را مجلس در جهت اصلاح قانون انتخابات برداشته و خود ما هم پیگیر و مدعی آن بودیم که این کار انجام شود، ولی اینکه در محتوا چه چیزی در صحن مجلس تصویب شود را باید دید که مشکلات ما را حل می‌کند یا خیر و این موضوع منوط به این است که نمایندگان و مجلس محترم چه تصمیمی خواهند گرفت، اما به طور کلی نمایندگان در جهت اصلاح قانون انتخابات پیش قدم شدند و گام‌های خوبی برداشته شده و از ما هم نظر خواهی کردند و دوستان ما هم نظرات مشورتی را ارائه کردند و حال  اینکه تا چه اندازه از این نظرات مشورتی در مسیر تصویب مصوبه استفاده می‌شود را باید منتظر بود و و دید که در مجلس چه خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره برخی از اصلاحات قانون انتخابات گفت: یکی از این اصلاحات درباره شرایط کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری و دیگری شرایط سنی داوطلبان و نیز شرایط کاری و تجربه کاری آنهاست که مد نظر قرار گرفته است.

کدخدایی درباره الکترونیکی شدن انتخابات گفت: همچنان کارشناسان ما با دوستانمان در وزارت کشور در این زمینه در حال مذاکره هستند. سوالی  شده بود که آیا شرایط کرونایی کشور ممکن است در این زمینه تاثیرگذار باشد که عرض کردم  مثل همه اتفاقات مانند انتخابات مرحله دوم مجلس که  با تدابیر خاصی برگزار شد و تبلیغات میدانی نبود و در فضای مجازی و صدا و سیما انجام شد لذا ممکن است در این زمینه هم تدابیر این گونه‌ای اندیشیده شود، ولی مطمئن نیستم و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و به صورت قطعی نمی‌توانم اظهارنظری  کنم.

کدخدایی درباره اینکه آیا احتمال تغییر در شاخص‌های شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد؟ گفت: این موضوع منوط به اصلاح قانون انتخابات است و باید دید که قانون چه وضعیتی خواهد داشت. آنچه که مهم است این است که باید تغییراتی  در روش احراز صلاحیت افراد مخصوصاً در حوزه ریاست جمهوری صورت گیرد و در شورای نگهبان مقداری دست ما بسته است و اگر بتوانیم به گونه‌ای تغییر کنیم خوب است، زیرا امکان چندانی  برای احراز دقیق صلاحیت‌ها نداریم.

وی افزود: در پست ریاست جمهوری هم در این چند دوره روشن شده که بحث‌های مدیریت و کارآمدی و مدبر بودن بسیار موثر است و در خصوص کسانی که داوطلب این پست هستند، متاسفانه قانون چندان امکانات زیادی را به شورای نگهبان نداده است که ما بتوانیم ارزیابی دقیقی را داشته باشیم. برای نمایندگی مجلس شرایط شکلی وجود دارد و نمایندگان بعد از انتخاب شدن در پست نمایندگی می‌توانند در قانونگذاری مشارکت داشته باشند، اما مدیریت کلان کشور امر خطیری است.   آیا شورای نگهبان می‌تواند از افراد برنامه بخواهد؟ آیا می‌تواند مصاحبه‌های تخصصی با آن‌ها داشته باشد که توانمندی آن‌ها را احراز کند که متاسفانه هیچ کدام از این‌ها معلوم نیست لذا اگر ما بخواهیم تغییراتی را در روند تایید صلاحیت نامزد‌ها داشته باشیم باید فکری به حال این وضعیت کنیم که شورای نگهبان چه راهکار‌هایی را می‌تواند  در احراز صلاحیت دقیق افرادی که ثبت نام میکنند داشته باشد.  

کدخدایی درباره حضور احتمالی افرادی مانند محمد خاتمی و احمدی نژاد در انتخابات سال آینده، گفت: به طور کلی نمی‌توانم درباره حضور آن‌ها اظهارنظری کنم و باید صلاحیت آن‌ها را در همان زمان بررسی کنیم و اگر مجلس شرایط جدیدی بگذارد نمی‌دانم شامل حال این افراد خواهد شد یا خیر. اکنون اظهارنظر در این رابطه سخت است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹، کد خبر:۹۹۰۸۲۶۱۷۹۷۳، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
اين اصلاح مطمئن باشيد كه به 1400 نميكشه و اين داستان سر درازي داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
چي بگيم ولله به نظر من كه اين كارها شوي نمايشي هست و براي حضور بيشتر مردم در انتخابات
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
قانون انتخابات اتفاقا همين سال اصلاح ميشه و اين عزم در كشور به وجود اومده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
بنظرم اصلاح قانون انتخابات که امسال قراره اجرا بشه خیلی خوبه باگ های قبلی رو میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
اصلاح قانون انتخابات در ايران به زودي زود روي ميده شك نداشته باشيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
0
0
اصلاح قانون انتخابات برای سال 1400 یکی از اوجب واجباتی هست که باید انجام بشه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اصلا قانون انتخابات در ايران ميتونست شرايط خيلي بدتري رو رقم بزنه و كار به اينجاها نكشه اصلا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اين اصلاح قانون انتخابات ميتونه زمينه ساز بهتر شدن برخورد با مدنيت توسط حكومت بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
0
0
اصلاح قانون انتخابات در ايران ميتونه با تدبير بيشتري به نتيجه دلخواه خودش برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین