پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۳۳۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
برای نسل من اتفاقات این روز‌های کرونا بیش از نسل‌های جدید دردآور و رنج‌آور است. برای منی که خاطرات زیادی با چهره‌های فرهنگی و هنری سال‌های دهه ۶۰ و ۷۰ دارم خبر درگذشت عزیزی از این جمع دل را به درد آورده و خاطرات شیرین گذشته را تلخ می‌کند.
شعار سال: در این نزدیک به یک سال جولان کرونا در ایران، روزی نبوده که نام عزیز هنرمند و عالم و دانشمندی شنیده شود که به دیار حق شتافته و من با او خاطراتی نداشته باشم. در روز‌هایی که تنها راه ارتباطی من با دنیا، صفحه تلویزیون سیاه‌وسفید مبله خانه محقرمان بود و با هزار آمال و آرزو برای دیدن و شنیدن برنامه‌های تلویزیون مقابلش چمباتمه می‌زدیم، حضور یک روحانی خوشمزه و خوش‌رو که با حرف‌ها و صحبت‌هایش نمایی متفاوت از آنچه من و نسل من از روحانیت می‌شناخت من را بیش از همیشه باخدا و اهل‌بیت آشنا کرد. وقتی مقابل تخته‌سیاه می‌ایستاد و با آن خط زیبا و دوست‌داشتنی با دو دست عبارتی را هم‌زمان می‌نوشت برای ما مثل معجزه‌ای بود که برای دیدنش لحظه‌شماری می‌کردیم. مثال‌ها و داستان‌ها و قصه‌ها و … روایت‌هایی که چقدر شیرین برایمان تعریف می‌کرد. چقدر شیرین می‌گفت و دل ما مثل قند آب می‌شد و وقتی ادامه داستان را به هفته بعد موکول می‌کرد غم دنیا روی دلمان هوار می‌شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن راستگو را می‌گویم. البته الآن باید بگویم مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن راستگو. وقتی مسعود پیرهادی از من خواست که برایش چندخطی بنویسم خبر نداشتم که از دنیا رفته. رفتم و جست‌وجویی در سایت‌ها کردم و دیدم که رفیق روز‌های کودکی و نوجوانی ما هم بار سفر بسته و تنها خاطراتش برای ما مانده.
 
سطور اشکبار

خدا می‌داند که برای این چند سطر چقدر اشک ریختم تا نوشتم. آن سال‌ها و روز‌ها را به‌سرعت برق و باد در مقابل چشمانم مرور کردم تا خاطراتش در مقابل چشمانم رژه برود و بتوانم حق مطلب را ادا کنم. یادم نمی‌رود با آن قامت کوچک و چابک مثل فنر در مقابل دوربین بالا و پایین می‌رفت و با حرارت برایمان حرف می‌زد.
وقتی اخبار خبرگزاری‌ها را مرور می‌کردم دیدم چقدر بی‌انصافی شده و حق مطلب برایش ادا نشده است. فقط همین چند سطر بود.
 
علت درگذشت: نامعلوم

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن راستگو از کارشناسان مسائل کودک و نوجوان دیروز یک شنبه در سن ۶۷ سالگی در قم دارفانی را وداع گفت. مرکز خبر حوزه که این خبر را اعلام کرده است، به علت درگذشت حجت‌الاسلام راستگو اشاره نکرده است.

او سال‌های متمادی به‌عنوان کارشناس در برنامه‌های متنوع تلویزیونی حضور داشت و برای کودکان و نوجوانان مسائل دینی و مذهبی را تبیین می‌کرد. او در سال ۱۳۳۲ هجری شمسی در شهر مشهد به دنیا آمد. سال دوم دبیرستان وارد حوزه علمیه مشهد و سپس برای ادامه تحصیل وارد حوزه علمیه قم شد.

حجت‌الاسلام راستگو مبتکر برنامه ویژه تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان به‌صورت کلاس، اردو، دروس کلاسیک برای مربیان پرورشی، مراکز تربیت معلم و حوزه‌های علمیه و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بود و به همین دلیل، محبوبیت فراوانی در میان خانواده‌ها داشت.

تحقیقات او در زمینه عقاید، تعلیم و تربیت، روانشناسی، اخلاق، احکام، تاریخ، قصص قرآن، مشاوره و راهنمایی، تفسیر قرآن، مسائل اجتماعی، ادبیات عرب، ادبیات فارسی، شعر و برنامه‌ریزی درسی است

برای مردی که به‌تن‌هایی وظیفه پرورش و آشنا کردن نسل کودک و نوجوان سال‌های اول انقلاب را بر صفحه تلویزیون بر دوش می‌کشید واقعا کم بود. خاطرم هست آقای قرائتی و مرحوم راستگو در آن سال‌ها چطور تلاش کردند تا خانواده‌ها با خدا و دین و اهل‌بیت ارتباط برقرار کنند و چطور سعی کردند دل‌ها به نور معنویت روشن بماند.

دنیا قطعا محل گذر و جای ماندن نیست، اما هستند انسان‌هایی که با حیات و مماتشان برای نسل‌های متمادی خاطره می‌سازند و محمدحسن راستگو ازجمله نیکنامانی است که برای بسیاری از کودکان و نوجوانان این مرزوبوم با زبان هنر مسیر حق را مشخص کرد. روحش در پناه حضرت حق شاد.
 
در اینجا خاطره ای بشنوید از عمو راستگوی نسل ما
تعداد بازدید : 5

ماجرای برخی انتقادات به مرحوم حجت الاسلام راستگو بابت اجرا با لباس روحانیت در تلویزیون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
0
چقدر بچه های دهه 50 و دهه 60 با ایشون خاطره داشتن واقعا اشک در چشمان هممون حلقه زد با شنیدن این خبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
0
0
خیلی خاطره های قشنگی برای جوونای دهه 60ساخته خذارخمتشون کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین