پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۱۴۲۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
در پی ترور شهید فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشور فعالان دانشجویی در فضای مجازی به این ترور ناجوانمردانه واکنش نشان دادند.
شعار سال: بعدازظهر روز جمعه محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورمان طی یک عملیات تروریستی در آبسرد دماوند به وسیله انفجار و شلیک تروریست‌ها به شهادت رسید. ترور شهید فخری زاده سلیمانی هسته‌ای ایران در حالی اتفاق افتاد که ملت ایران هنوز داغدار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

به دنبال وقوع این جنایت تروریستی فعالان دانشجویی که پیش از این بار‌ها نسبت به وادادگی دولت در برابر زیاده خواهی‌های غرب در پرونده هسته‌ای کشورمان هشدار داده بودند این بار نیز علاوه بر تجمع در مقابل شورای عالی امنیت ملی و مطالبه انتقام سخت و واقعی از عاملان ترور شهید فخری زاده و مطالبه توقف کامل بازرسی‌های آژانس در فضای مجازی نیز نسبت به این فاجعه تروریستی واکنش نشان دادند.

در این رابطه گودرزی دبیر اتحادیه دفتر تحکیم در حساب توئیتری خود نوشت: می‌رویم تا خط امام به مانند خط امام مقابله و مبارزه با صهیونیسم جهانی است گاهی در عرصه سیاست و گاهی علم مانند شهید دکتر فخری زاده بهونه خط امام شهادت است نه خنده‌های دیپلماسی مذاکره خنده‌های دیپلماسی ثمر شایعه اطلاعات و فضای باز جسی است و دیگر هیچ..

همچنین توحید تقی زاده دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حساب توییتری خود نوشت: اقایان غربگرا! آیا لیست شهدای ترور به اندازه کافی تکمیل نشده است تا به خود آیید؟ کلید حل مشکلات کشور در دست قاتلان دانشمندانمان نیست.. 

همچنین مرتضی فیروزآبادی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در حساب توئیتر خود نوشت: در مقابل مستتکبر قلدر هرچه بیشتر کرنش کنی پرروتر می‌شود و بیشتر تجاوز خواهد کرد کاش این سخنرانی مقام معظم رهبری را در مدارس تدریس می‌کردند

فعالان دانشجویی به ترور شهید فخری زاده در حساب توئیتری خود چه واکنشی نشان دادند؟

حمیدرضا قائم پناه معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در حساب توئیتری خود با اشاره به اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اینکه من مسئول امنیت کشور هستم بحث ترور برای دهه ۶۰ بود و این بساط حفاظت شخصیت را باید جمع کنیم نوشت: آقای شمخانی به نظرم باید مسئولیت جنابعالی را جمع کرد.. 

بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در واکنش به ترور شهید فخری زاده در حساب توئیتر خود نوشت: ترور دانشمند برجسته هسته‌ای کشور کمتر از یک سال پس از شهادت حاج قاسم نشان از عدم ایجاد توازن قدرت و تهدید مناسب در عرصه بین‌المللی است. حداقل انتظار ما اخراج بازرسان آژانس انرژی اتمی افزایش غنی‌سازی و انتقام از آمران و عاملان این جنایت وقیحانه است.. 

همچنین طا‌ها نظرپور عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با توجه به نقش شهید فخری زاده در پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان در حساب توییتری خود نوشت: قاسم سلیمانی صنعت دفاعی کشور ترور شد..

محسن نراقی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز اکنش خود به جنایت ناجوانمردانه ترور شهید فخری زاده را با این شعر نشان داد:

هر قدر که در قلب شما کینه زیاد است
در تیر رس تیر شما سینه زیاد است
سرویم و از این تیغ هرس شکوه نداریم
سهراب اگر کم شده تهمینه زیاد است. 

همچنین مرتضی فیروزآبادی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در حساب توئیتر خود نوشت: امشب باید کل بازرسان انرژی اتمی اخراج بشوند.

کلیه همکاری‌ها با آژانس باید قطع شود و نه فقط همکاری‌های داوطلبانه.
پایان بر جامعه اعلام بشود.
روابط دیپلماتیک با سه کشور اروپایی قطع شود. 

همچنین محمدحسین قائدشرف، دبیر اسبق دفتر تحکیم وحدت در حساب توییتری خود نوشت: استاد و مجاهد بزرگ محسن فخری زاده شهید شد و اجر مجاهدت خودش را گرفت وقتی در برابر دشمن ضعیف عمل کنید دشمن جری‌تر شده بیشتر حمله می‌کند. باید قوی و قدرتمندانه ضربه زد تا دشمن عقب بنشیند از ما گفتن بود.

فعالان دانشجویی به ترور شهید فخری زاده در حساب توئیتری خود چه واکنشی نشان دادند؟

رضا قلعه‌نویی، قائم مقام اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز در واکنش به ترور شهید فخری زاده با انتشار تصویری از خودروی این شهید هسته‌ای کشورمان در حساب توئیتری خود نوشت: ما جمعه‌ها منتظریم، اما خبر شهادت میدهند.

همچنین علیرضا فقیهی از فعالان سابق دانشجویی در حساب توییتری خود با اشاره به قرار داشتن نام شهید فخری زاده در لیست جوخه ترور رژیم صهیونیستی نوشت: آقایان حواستون هست اسم شهید محسن فخری‌زاده بار‌ها بر زبان نجسی نتانیاهو و منافقین آمده و در لیست ترور بوده حالا رونن برگمن روزنامه نگار اسرائیلی نزدیک به موساد و نویسنده کتاب برخیز و اول بکش که به موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای ایران پرداخته تهدید کرده که ترور‌های بیشتری در راه است.

فعالان دانشجویی به ترور شهید فخری زاده در حساب توئیتری خود چه واکنشی نشان دادند؟

بسیج دانشجویی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی نیز در بیانیه‌ای ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته‌ای و موشکی کشورمان را محکوم کرد.

در بخشی از بیانیه آمده است:

بار دیگر شاهد بودیم که جنتلمن‌های پشت میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد و بلوار آبسرد دماوندند و هدف آن‌ها برای نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ تغییری نکرده است باشد که آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند از خواب بیدار شوند.

این همان منطق مستکبران فرومایه است که برای جلوگیری از پیشرفت روز افزون علم و صنایع علمی کشور دست کثیف خود را به خون دانشمندان و عزیزان ملتمان آلوده می‌کند، اما به فرموده امام راحل رضوان الله علیه این خون‌ها درخت انقلاب و عقیده ما را بارورتر خواهند کرد و به فضل خداوند ملت ما در فرصت مناسب انتقام خون شهدای خود را از این دشمنان جنایتکار خواهد گرفت. بدیهی است که حداقل انتظار جنبش دانشجویی از دستگاه دیپلماسی و نهاد‌های ارشد نظامی و امنیتی کشور ارائه پاسخی درخور و متناسب به این ترور و جنایت آشکار بین المللی است.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با صدور بیانیه‌ای ترور محسن فخرزاده را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

چند وقتی است که دولت‌مردان ایرانی تحولات انتخاباتی آمریکا را رصد می‌کنند و به جای باور به ظرفیت عظیم داخلی، با تکیه بر انتخابات آمریکا خط‌مشی امورات مملکت را تنظیم می‌کنند. همچنین لیبرال‌های غرب‌پرست، قبل از پیروزی بایدن روی وعده‌های نداده این نامزد حساب باز کرده‌اند و تمامی ابزار خود مانند فشار اقتصادی بر مردم را به خط کرده‌اند و جنگ روانی تازه‌ای را در افکار عمومی به راه انداخته‌اند تا تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی را برجامی دوباره معرفی کنند، حال آن که هفت سال از عمر یک ملت را با راهبرد غلط دیپلماسی التماسی تلف کردند و بسیاری از مولفه‌های قدرت کشور را در مقابل «تقریبا هیچ» به باد دادند.

علی رغم تذکرات رهبر انقلاب و تعیین خط قرمز‌ها برای مذاکرات و عدم خوشبینی ایشان به مذاکره و اعتماد به آمریکایی‌ها، سه سال از مسئولیت‌شان را صرف مذاکره کردند و پس از برجام به مردم قول دادند که همه تحریم‌ها برطرف خواهد شد، ولی آخرین باری که باز هم شرکت‌های ایرانی تحریم شدند، همین چند روز پیش بود!

آقایان مذاکره طلب با وقاحت تمام می‌گویند: «آمریکا فقط یک راه دارد و آن بازگشت به برجام است» که گویا خودشان هم باورشان شده که برجام واقعا یک فتح الفتوح است!

این تلاش مذبوحانه برای مذاکره تا آنجا پیش می‌رود که جناب رییس جمهور حتی برای تحقق اهداف سیاسی و منافع حزبی خود به تاریخ اسلام هم رحم نمی‌کند و دست به دامن تحریفی دیگر می‌شود و شیر جمل را امام صلح معرفی می‌کند تا به مرور زمان پالس مذاکره را به افکار عمومی تزریق کند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:8آذر1399،کدخبر:893125،snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
اوضاع رو هیچ وقت داخل ایران این همه بهم ریخته دیده بودم واقعا جای تاسف داره این همه بی برنامگی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین