پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۱۵۲۳۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان از آموزش "حقوق" و "مشارکت‌های اجتماعی" به دانش‌آموزان دختر خبر داد.
شعار سال: «فرحناز مینایی‌پور» مدیر کل امور زنان خانواده و مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان در پاسخ به این سوال که آیا طرح شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در وضعیت شیوع کرونا به تعویق نیفتاده است؟ گفت: دفتر زنان وزارت آموزش و پرورش مثل سایر بخش‌های آموزش و پرورش سعی کرد، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را از طریق فضای مجازی انجام دهد. یکی از پروژه‌های ما آموزش مشارکت اجتماعی به دختران بود و هدف والایمان افزایش شاخص فعالیت اجتماعی زنان در جامعه است تا دانش آموزان دختری که بعد‌ها وارد دانشگاه می‌شوند یا ازدواج می‌کنند، بتوانند در کنار کار‌های روزانه فعالیت‌های اجتماعی هم داشته باشند و در توسعه محله و شهرشان موثر واقع شوند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان خاطرنشان کرد: ما این فعالیت را از طریق فضای مجازی دنبال کردیم و اقدامات مربوط به دوره تربیت مربی و تسهیلگری آن را انجام دادیم. اکنون معلمان این آموزش‌ها را از طریق فضای مجازی به علاقه‌مندان ارائه می‌دهند و در هر استان یک مدرسه برای این آموزش‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیر کل امور زنان خانواده و مشاور وزیر آموزش افزود: آموزش از طریق بستر شاد و پخش زنده آن، برای کسانی که علاقمند بودند و اعلام آمادگی کردند، انجام می‌شود و آموزش مشارکت‌های اجتماعی را به این افراد می‌دهند.

مینایی پورگفت: طرح دومی که در نظر داشتیم آموزش حقوق بود. ما سال‌هاست که آموزش حقوق به دختران را در دستور کار داشتیم تا اینکه امسال با همکاری قوه قضاییه این اقدام نیز عملیاتی شد. بعد از ابلاغ لایحه حقوق اطفال و نوجوانان، قوه قضاییه اعلام آمادگی کرد که در آموزش حقوق به ما کمک خواهد کرد. بر مبنای صحبت و قراری که با قوه قضاییه گذاشتیم، همه معلمان را از طریق فضای مجازی و فضای lms آموزش خواهیم داد.

وی توضیح داد: اولین برنامه ما در این زمینه به صورت حضوری، دو هفته گذشته به شکل پایلوت برای معلمان شهر تهران برگزار شد، اما امیدواریم پس از این بتوانیم از طریق فضای مجازی معلمان را آموزش دهیم و تعدادی فیلم و عکس آموزشی برای حقوق کودکان و نوجوانان تهیه کنیم و بتوانیم از طریق شبکه شاد به آن‌ها آموزش دهیم، در هر صورت طرح حقوق ما از این طریق ادامه پیدا می‌کند.

مدیر کل امور زنان خانواده و مشاور وزیر آموزش بیان کرد: طرح دیگر طرح گفت‌وگوی دانش آموزی است که باز هم از طریق گروه‌هایی که معلمان در شبکه شاد ایجاد کرده‌اند، ادامه می‌یابد.

مینایی‌پور در پاسخ به این سوال که بررسی وضعیت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به کجا رسیده است؟ گفت: معاونت‌های آموزشی وزارتخانه روی موضوع دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل حساس هستند و تلاش می‌کنند دانش آموزی از تحصیل باز نماند. در حال حاضر با توجه به وضعیت کرونا وزارتخانه انواع آموزش را در نظر گرفته و این کار را برای همه دانش آموزان انجام می‌دهد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان و خانواده گفت: از دو سال پیش پروژه‌ای با معاونت زنان ریاست جمهوری برای پنج استان خاص سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان و آذربایجان غربی داشتیم و بودجه‌هایی را به این استان‌ها اختصاص دادیم تا تلاش کنند، دختران بازمانده از تحصیل را به مدرسه بیاورند، اما متاسفانه امسال به موضوع کرونا و کمبود تبلت برخورد کردیم. ما اگر امسال بتوانیم بازمانده‌های سال گذشته را حفظ کنیم خیلی هنر کردیم. در هر صورت تلاش ما این است که دختران بازمانده از تحصیل مدرسه بیایند و تحصیل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمار جدیدی از دختران بازمانده از تحصیل دارید یا خیر؟ گفت: هنوز آمار‌ها نیامده است. البته طبق روال هر سال بعد از ثبت‌نام، اطلاعات همه دانش‌آموزان در سناد ثبت می‌شود. هر سال تعدادی از دانش آموزان به سیستم آموزشی اضافه می‌شوند و امسال بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز وارد سناد شدند. همین امسال نسبت به سال گذشته رشد ثبت‌نام در سناد را داشتیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در مقطع ابتدایی ۹۷ تا ۹۸ درصد دانش آموزان دختر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که در برخی استان‌ها در پوشش تحصیلی دختران جلوتر از پسران هستند. تا سال گذشته پوشش تحصیلی دختران در مقطع متوسطه اول ۹۲ درصد و در متوسطه دوم ۸۰ درصد بوده است. ۲۰ درصد از دخترانِ مناطق محروم در متوسطه دوم به مدرسه نمی‌روند، اما ما تلاش می‌کنیم به این مسئله نیز با جدیت بپردازیم.

مینایی پور گفت: آماری از این که چه تعداد از این دانش آموزان به طور کامل پای درس در فضای مجازی و تلویزیون نشستند نیز موجود نیست. از این رو ما باید صبر کنیم تا زمان امتحانات شود تا ببینیم چند درصد از دانش‌آموزان می‌توانند امتحان را پشت سر بگذارند و به مقطع بالاتر بروند.

مدیر کل امور زنان خانواده و مشاور وزیر آموزش افزود: بعضا در اطرافمان می‌بینیم و می‌شنویم، حتی خانواده‌های مرفهی هستند که می‌گویند نمی‌خواهیم امسال فرزندمان درس بخواند و می‌خواهیم راحت باشیم. در هر صورت بعد از امتحانات، آموزش و پرورش می‌تواند این عدد و رقم را اعلام کند که چند درصد از تحصیل بازماندند. آموزش و پرورش هم نیازی ندارد، پنهان کند، زیرا باید کل جامعه بدانند دانش‌آموزان چه وضعیتی دارند و برنامه‌ریزی باید در سطح کلان انجام گیرد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان خاطرنشان کرد: تمام بخش‌ها در کشور باید در زمان کرونا به فعالیت‌هایشان ادامه دهند و جمعیت معلمان هم از همین دسته هستند. در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از معلمان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
 
شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا،تاریخ انتشار:14آذر1399،کدخبر:1000354،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
مناطق محروم در ایران واقعا قصه های دردناک زیادی رو با خودشون به همراه دارن که ما ایرانی ها تاب شنیدنش رو هم نداریم حتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
در مناطق جنوبی کشور و مناطق محروم اصلا درس خوندن برای دختر تعریف شده نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
0
0
وزیر اموزش وپرورش در ایران هیچ وقت نتونستن اوضاع رو برای مناطق محروم سامان دهی کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین