پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۶۸۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به لزوم انجام آسیب شناسی جدی در خصوص تشدید مجدد جرائم حوزه موادمخدر گفت که براساس برآورد صورت گرفته، گردش مالی موادمخدر در ایران از یک هزار میلیارد تومان نیز تجاوز می‌کند.
شعار سال: موادمخدر در ایران همچنان یکی از معضلات جدی است و به قدری این مقوله وسیع شده است که هر از گاهی خبر درگیری مسلحانه کاروان‌های قاچاق موادمخدر با عوامل انتظامی و امنیتی به صدر اخبار می‌رود. ماده‌ای خانمان سوز که فقط در پایتخت کشورمان نزدیک به ۳۶۰ هزار نفر را گرفتار کرده است و خانواده‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است. جرمی که امروز در کشورمان جنبه بین المللی پیدا کرده است.

سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور در این خصوص گفت: در خصوص تشدید مجدد جرائم حوزه موادمخدر باید یک آسیب شناسی جدی صورت گیرد. باید توجه شود زمانی که مجازات اعدام برای موادمخدر وضع می‌شده است وضعیت بهتری در کشور بوده است یا امروز که وجود ندارد.

او افزود: ما حرف برای گفتن در این زمینه زیاد داریم. قانون جدیدی در دستور کار است و در حال جمع بندی است تا در این حوزه اقداماتی انجام شود. ما امروز به دنبال این هستیم که به سمتی حرکت کنیم تا انگیزه قاچاقچی که در اغلب موارد مال اندوزی است را هدف قرار دهیم.

این مقام ارشد قضایی خاطرنشان کرد: لایحه‌ای در این راستا تهیه شده است و از طریق قانونی این اقدام را پس از تصویب مجلس انجام خواهیم داد و ما از مجلس می‌خواهیم که این طرح را تا قبل از سال ۱۴۰۰ تصویب کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: امروز چرخش مالی موادمخدر در کشور به قدری زیاد شده است که نمی‌توان رقم دقیقی از آن را اعلام کرد. در برآوردی که داشتیم در یکی از شهر‌های ۵۰۰ هزار نفری کشورمان که بحث موادمخدر در آن محل شایع است، به صورت ماهانه، ۳۰۰ میلیارد تومان موادمخدر در این شهر چرخش مالی داشته است.

عمرانی ادامه داد: در جهان پس از نفت و اسلحه، قاچاق موادمخدر پر سودترین تجارت است و بیشترین چرخش مالی را دارد. باید توجه داشت که چرخش‌های مالی هنگفت امروز در عرصه بین المللی رقم می‌خورد و کمتر در داخل کشور است.

او افزود: آنچه که بیشتر در داخل کشور جریان دارد، تراکنش مالی خرده فروشان است. در این روز‌ها شاهد هستیم که به واسطه تلاش‌های انجام شده قیمت موادمخدر در کشور ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون قضایی دادستان کل کشور در پایان گفت: طبق برآوردی که شده است گردش مالی موادمخدر در ایران از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیز فراتر می‌رود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنانیوز، تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: ۱۰۹۸۰۵۲، borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
این نشون میده که این بازار چقد طرفدار و خواهان داره و افرادی که در این زمینه دخیلن چقد پول دار هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
مواد مخدر در ایران به هیچ عنوان نمیتونهبه راحتی جمع بشه خیلی فشار در این زمینه زیاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
این تولید و توزیع و پخش مواد مخدر صنعت خیلی‌ پولسازی هست متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
مواد مخدر باید با همت و تلاش مضاعف مسئولین امر در این حوزه حل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
وقتي خودشون ميگن 90 درصد قاچاق از مبادي اصلاي ورود كالا صورت ميگيره شما چه انتظاري داري
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
براي چي بايد مرز هامون اين همه فشل باشه كه هرچيزي بياد و بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین