پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۵۹۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸
مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: زبان یکی از بخش‌هایی است که یادگیری آن برای طلبه‌ها بسیار مهم است و ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان در حال فعالیت اند.
شعار سال: حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در بازدید از موسسه ترجمه کلام نور، گفت: تولید آثار در موسسات فرهنگی و دینی نیازمند تلاش علمی فراگیر و موثر و با حضور نخبگان است. مثلا برای تالیف کتب درسی که بتواند مجوز‌های لازم را در کشور و کشور‌های دیگر کسب کند حداقل ۲۰ کارشناس خبره باید روی آن کار کنند.
مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه، افزود: برخی از موسسات علمی و فرهنگی مدعی هستند که در همه رشته‌های علمی می‌توانند کتب آموزشی و درسی تالیف کنند درحالی که این کار‌ها نیازمند پژوهشگاه‌های بزرگ با فیلد‌های گسترده علمی هستند.

وی گفت: کمتر نظام آموزشی در دنیا وجود دارد که مثل نظام آموزشی ما کتاب‌های متمرکز داشته باشد. در کشور‌های مختلف دنیا سرفصل‌ها ارایه می‌شوند و کتب درسی نیز منطبق با این سرفصل‌ها ارایه می‌شوند. صد‌ها موسسه در دنیا هستند که بر اساس این سرفصل‌ها کتب را تولید می‌کنند.

مسئول مرکزارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار طلبه در عرصه زبان فعالیت می‌کنند و نزدیک به ۲ هزار نفر در بدنه حوزه سطح زبان قابل قبولی برای فعالیت دارند.
وی گفت: موسسه ترجمه کلام نور موسسه‌ای است که می‌تواند در این زمینه به خوبی فعالیت کند، زیرا بسیاری از خانواده‌ها و حتی جوانان می‌خواهند در یک مرکز امن، زبان بخوانند که این مرکز، مرکز بسیار مناسبی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، اظهارکرد: اگر این مرکز بتواند مرکز تربیت مربی و مدرس را در عرصه فرهنگی و بین المللی تربیت کند، می‌تواند خدمت بزرگی به توسعه اسلام به دنیا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از قم نیوز، تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۳۱۴۴، www.qomnews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
1
به نظرم سرفصل های درسی باید مورد بازنگری قرار بگیرند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
0
خیلی خوبه که طلبه ها امروز دارن خودشون رو از نظر علمی تقویت میکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
1
0
طلبه های عزیز باید با زبان خارجه و اینترنت به خوبی آشنا شوند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین