پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک فرا رسیدن ۱۹ آذر سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید روی سنت‌های فرهنگی و سنت‌های علم و فناوری کشور تاکید کنیم.
شعار سال: سعیدرضا عاملی در ابتدای جلسه شورای تخصصی مهندسی فرهنگی، فرا رسیدن ۱۹ آذر سالگرد تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی را تبریک گفت و یاد و خاطره اعضای فقید این شورا را گرامی داشت.
 
تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها

وی به خدمات مرحوم حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی اشاره کرد و گفت: دکتر احمدی نقش به‌سزایی در مصوبات شورا داشت و تاسیس سازمان مطالعه تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) که پایه‌گذار نگاه متفاوت به نشر کتب علوم انسانی در آموزش عالی است، از آثار ماندگار آن مرحوم است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: سالگرد‌ها مناسبت‌هایی هستند که ما بتوانیم روی فعالیت‌های انجام شده سال گذشته جمع‌بندی داشته باشیم و همچنین مروری بر اقدامات دوره‌های قبلی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید روی سنت‌های فرهنگی و سنت‌های علم و فناوری کشور تاکید کنیم، اظهار داشت: آنچه موجب اعتمادسازی بوده آن است که بتوانیم سنت‌های اجتماعی پایدار ایجاد کنیم و بر استمرار کار‌ها تاکید داشته باشیم.
 
خلاقیت و نوآوری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این نکته که تغییرات پیوسته مولفه‌ای است که نگاه به آینده را متزلزل می‌کند ادامه داد: وقتی مرتب روند‌ها را تغییر دهیم و آیین‌نامه‌های متفاوت ایجاد کنیم و هیچ پیوستار تاریخی وجود نداشته باشد، این خود منشا بی‌اعتمادی به آینده است.

عاملی افزود: احیانا سنت اجتماعی ایجاد کردن منافاتی با خلاقیت و نوآوری ندارد، به هر حال وقتی نوآوری‌ها در نهال سنت اجتماعی می‌نشینند جایگاه خودشان را پیدا می‌کنند و یک بلوغ بهتری را در روند‌ها و فرایند‌ها ایجاد می‌کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرنامه دانشجویان، تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: iusnews.ir، ۳۷۸۴۹۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
0
این تب علوم انسانی ر کی میخواین بحثش رو تموم کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین