پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
مدیرعامل یک استارتاپ گفت: متاسفانه اداره مالیات استارتاپ‌ها را با یک شرکت بالغ مقایسه می‌کند و همین عدم فرهنگ استارتاپی در اکوسیستم وقت بسیاری را از ما می‌گیرد.
شعار سال: صادق معصومی مدیرعامل استارتاپ «هویو» در مورد این شرکت گفت: شرکت کار خود را از اسفند ۹۷ شروع کرده و از ابتدای سال ۹۸ زیرمجموعه شتاب‌دهنده دانشگاه شریف شدیم و حال حدود یک سال است که در مرکز رشد شریف فعالیت می‌کنیم. حوزه کاری ما فروش اسباب‌بازی است و ایده محوری ما فروش هدفمند و هوشمندانه اسبا‌ب‌بازی به مادران است.

مدیرعامل این استارتاپ در مورد نحوه کار هویو ادامه داد: کار ما به این شکل است که از طریق وب‌سایت هویو اسباب‌بازی‌هایی را به مادران معرفی می‌کنیم که این معرفی بسیار کامل و دقیق است. به این شکل که از طریق متن، تصویر و حتی گاهی توسط ویدئو ویژگی‌های بازی را مثل کاتالوگ بازی به کاربران معرفی می‌کنیم و نکات دیگری مثل نقاط قوت و ضعف، مخاطرات و ایمنی، کیفیت ساخت و مهارت‌هایی را که به کودک اضافه می‌کند را توضیح می‌دهیم. این امر موجب می‌شود که مادران صرف دیدن طرح جلد اسباب‌بازی خرید نمی‌کنند و دیگر دقیقا می‌دانند که با خرید یک اسباب‌بازی چه مهارت‌هایی را در کودکان خود ارتقا می‌دهند.
 
محصول «هویو استار»

وی افزود: محصول دیگر ما که ایده محوری شرکت ماست، محصول «هویو استار» است. مادران در سایت هویو اطلاعات خود و فرزندشان را وارد می‌کنند و به یک تست روانشناسسی با ۳۲ سوال گزینه‌ای و هفت سوال تشریحی جواب می‌دهند. ظرف ۲۴ تا ۴۸ ساعت، این تست توسط متخصصان و روانشناسان ما بررسی می‌شود و جواب تست در پروفایل مادران آپلود می‌شود و براساس جواب تست، اسباب‌بازی‌هایی به آن‌ها معرفی می‌شود که ضمن تقویت مهارت‌های خوب کودک، مهارت‌های ضعیف او را هم تقویت می‌کند.

معصومی در مورد چشم‌انداز و برنامه‌های آینده این شرکت گفت: سعی داریم فرآیندی را ایجاد کنیم که مادران هدفمند اسباب‌بازی بخرند و این امر موجب ارتقای مهارت‌های کودکان شود. چشم‌انداز ما این است که گستره خدمات خود را در حوزه مادر و کودک هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ خدمات مشاوره‌ای و محتوا افزایش دهیم و قصد داریم تا ۱۰ سال آینده هویو را به برندی تبدیل کنیم که همه مادران و کودکان آن را می‌شناسند و جزء لاینفک زندگی‌شان می‌شود.

وی در مورد چالش‌ها و مشکلات شرکتش اظهار داشت: چالش‌های زیادی در این زمینه داریم، اما از نظر من به عنوان یک مدیرعامل مدیریت تیم یا منابع انسانی و تبدیل آن به یک تیم پرانگیزه‌ای که برای چالش‌های پیش رویش انرژی داشته باشد و خیلی سریع مشکلاتش را حل و فصل کند، آن هم با منابع مالی کم سخت‌ترین کار است. زیرا تیم‌ها معمولا بعد از گذشت حدود یک سال دیگر انگیزه اولیه را ندارند و مدیریت این افراد و انگیزه دادن به آن‌ها با منابع محدود واقعا کار دشواری است.
 
عدم فرهنگ استارتاپی در اکوسیستم

وی ادامه داد: جذب سرمایه نیز یکی از چالش‌های دیگر شرکت‌هایی مثل ماست، ولی از آن مهم‌تر قوانین دست‌پاگیری است که سد راه ما شده. متاسفانه اداره مالیات استارتاپ‌ها را با یک شرکت بالغ مقایسه می‌کند و همین عدم فرهنگ استارتاپی در اکوسیستم وقت بسیاری را از ما می‌گیرد و ما وقت زیادی را برای مسائل حقوقی شرکت صرف می‌کنیم.

مدیرعامل این استارتاپ در مورد حامیان شرکتش گفت: در دوره شکل‌گیری شرکت، شتاب‌دهنده دانشگاه شریف با ارائه تسهیلات، فضای شرکت و مشاوره‌ها و منتورینگ حمایت‌های خیلی خوبی از ما کرد و الان هم که در مرکز رشد این دانشگاه قرار داریم از حمایت‌های مشاوره‌ای و معنوی این دانشگاه برخوردار می‌شویم.

مدیرعامل شرکت هویو به کسب‌وکار‌های نوپا توصیه کرد: اگر واقعا کسی ایده‌ای در سر دارد و می‌خواهد آن را عملی کند، باید به این نکته توجه کند که راه بسیار سخت و دشواری پیشرو دارد. پس باید سعی کند هم خوبی‌ها و هم سختی‌های کار را ببیند و فقط نگاهش به درآمدزایی نباشد. اگر ایده‌اش جزو علاقه‌مندی‌هایش نیست، باید بداند که کار برایش سخت‌تر هم می‌شود. پس باید سعی کند که در حوزه علاقه‌مندی‌اش گام بردارد. دوم اینکه بدانند که باید سخت کار کنند و محکم جلو بروند و بدانند که موفقیت به راحتی به دست نمی‌آید و در این مسیر از مشاوران‌ها و منتور‌ها کمک بگیرند تا مسیرشان را بهینه‌تر کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانشجو، تاریخ انتشار:۲۱ آذر ۱۳۹۹، کدخبر: snn.ir، ۸۹۶۰۹۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
اداره ماليات در ايران بايد تموم مشكلاتي كه براي مردم به وجود اورده رو رفع كنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین