پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
پروژه های ناتمام قاین،داستان هزارویک شبی که مُهر ماندگاری برآن ثبت شده است و مردم امید داشتند در دولت تدبیر وامید روزنه ای برای تکمیل این پروژه ها گشوده شود که کلید دولت یازدهم هم قفل های بسته شده پروژه های نیمه تمام قاین را باز نکرد.

شعار سال: وجود پروژه های نیمه تمام یکی از مشکلات شهرهای مختلف کشور است که موجب شده تا شهرها چهره نامطلوبی به خود بگیرند.

با قرار گرفتن برخی از این پروژه ها در مرکز شهر و یا بخش های مرکزی این نازیبایی را دو چندان کرده است.

دولت یازدهم از ابتدای شروع به فعالیت، وعده اتمام پروژه های نیمه تمامی را مطرح کردکه ارثیه دولت های گذشته بود وعلی رغم قول هایی که داده شد متاسفانه پیشرفت چندانی در پروژه های نیمه تمام شهرستان قاین شاهد نیستیم.

درشهرستان قاین چندین پروژه از دولت قبل کلید خورده است که مردم امید داشتند در دولت تدبیر و امید روزنه ای برای تکمیل این پروژه ها گشوده شود که کلید دولت یازدهم هم قفل های بسته شده پروژه های نیمه تمام قاین را باز نکرد.

دانشکده پرستاری قاین سال1388فعالیت خودرا دراین شهرستان آغاز کرد ودر شهریور 1390در سومین روز از هفته دولت بود که به عنوان یکی از پروژه های مهم شهرستان با حضور استانداروقت کلنگ ساختمان آن در حاشیه پارک جنگلی به زمین زده شدوبنا به گفته مسئولین وقت این دانشکده قراربود با اعتبار اولیه 17میلیاردریال طی مدت 24ماه احداث شود وتاپایان تکمیل شدن این پروژه 21میلیارد ریال اعتبار نیاز بود.

اگر چه در سال های اولیه تا حدودی برای ساخت این پروژه کار شد اما بنا به دلایل نامعلوم کارساخت پروژه متوقف وپروژه ای که قراربود در سال 92به بهره برداری برسد همچنان جزء طرح های نیمه تمامی که در قاین ماندگار شده اند باقی ماند.

دکتر حميدي رادرئيس سابق شبکه بهداشت و درمان قاينات درفروردین 92درنشست خبری با اصحاب رسانه درخصوص این پروژه بیان داشت:پروژه احداث ساختمان دانشکده پرستاري قاين با 3 هزار متر مربع زيربنا نيز از پيشرفت 30 درصدي برخوردار است و به دليل کمبود اعتبار، عمليات ساختماني پروژه از سال گذشته متوقف شده است.

به گفته وي، براي اتمام اين طرح آموزشي 30 ميليارد ريال اعتبار لازم است.

جالب آنکه دانشکده پیراپزشکی فردوس که همزمان با دانشکده پرستاری قاین تاسیس شده بود در سال 92 در ردیف اعتبارات ملی قرارگرفت ولی متاسفانه دانشکده قاین که به مجتمع آموزش عالی سلامت نیزارتقاءپیداکرده همچنان از نظر مالی به دانشگاه بیرجند وابسته است .

دانشکده پرستاری قاین نیز از داشتن خوابگاه مستقل محروم است وسال گذشته ساختمان خوابگاه دانشجویی به دلیل اینکه متعلق یه آموزش وپرورش بود از دانشکده پس گرفته شود ودانشجویان در مدرسه شبانه روزی عقیله بنی هاشم اسکان داده شده اند که قراراست خوابگاه دانشجویی توسط بنیاد15خرداد درقاین ساخته شود وامیدواریم خوابگاه دانشجویی هم پس از گلنگ زنی در لیست پروژه های ماندگار قاین قرارنگیرد.

هتل 3ستاره قاین نیز از دیگر پروژه هایی است که امیدی به تکمیل آن در شهرستان وجود ندارد وعلی رغم اینکه احداث هتل یكی از زیرساخت های مورد نیاز شهرستان است،زیرا اولویت اول در جذب گردشگر وجود یك مكان خوب برای اسكان است اما این مجموعه هم به حال خود رها شده است .

این پروژه که بنا به گفته مسئولین وقت قراربود دهه فجر92به بهره برداری برسد با پیشرفت 10درصدی به عنوان یک پروژه ماندگار دیگردرقاین می توان ازآن نام برد که شاید روزگاری به عنوان یک اثرتاریخی نیز به ثبت برسد.

پروژه کتابخانه مرکزی قاین علی رغم اینکه سال گذشته اعتبارهم برای آن در نظر گرفته شد وپروژه قراربود برای ادامه به اداره کل نوسازی مدارس واگذار شود امامتاسفانه به دلیل عدم تخصیص اعتبار پیشرفت زیادی در آن حاصل نشد واین پروژه هم به عنوان یکی از مهم ترین وبزرگترین پروژه های فرهنگی شهرستان چشم انتظار قول ها وکمک های مسئولین استانی وکشوری است.

اگرچه در مراسم کلنگ زنی این پروژه در سال 89اعلام شده بود اين كتابخانه با زيربناي نهايي 2 هزار و 850 مترمربع و در زميني به مساحت 4 هزار متر مربع در طول مدت سه سال ساخته مي‌شوداما بازهم پروژه ماندگار دیگری درشهرستان رقم خورد.

قصه پروژه های ماندگار وتاریخی شهرستان قاین هنوز هم ادامه دارد وساختمان اداره ورزش وجوانان شهرستان ،ساختمان فنی وحرفه ای خواهران ،پروژه اورژانس بیمارستان قاین، سالن های ورزشی نیمه تمام درروستاهای قاین و... که سال ها پیش کلنگ آن به زمین خورده است وهمچنین کلنگ هایی که در دولت یازدهم درشهرستان قاین به زمین زده شد که می توان به پروژه ساخت مجتمع انبارهلال احمرقاین،مجتمع فرهنگی هنری قاین،مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران قاین،کلنگ تقاطع غیرهمسطح کمربندی قاین و...اشاره نمود که همه اینها چشم انتظار نوشتن پایانی خوش وتوجه بیشتر مسئولین هستند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، تاریخ انتشار: 26 خرداد 1395، کد مطلب: 63602:www. khavarestan. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین