پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با عنایت به خواسته های مطرح شده ، قول تجهیز آزمایشگاه دامی را داد و گفت: مساعدت لازم در خصوص تجهیز آزمایشگاه برای بشرویه انجام خواهد شد تا تولید شیر با درجه بالای بهداشتی به مردم عرضه شود .

شعار سال: " دکتر مهدی خلج " در نشست بررسی مسائل دامپزشکی شهرستان بشرویه که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی و هیئت همراه برگزار شد،در صحبت آغازین خود "بشرویه " را نگینی زیبا در دل کویر معرفی کرده و گفت: با توجه به اینکه تمام ایران را گشته ام،زیبایی بشرویه در دل کویر نمونه است و امید است این زیبایی همیشه پایدار بماند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور،با اشاره به اهمیت بهداشت سلامت در تغذیه بیان کرد: شاخص توسعه هر کشوری سلامت است که در دین مبین اسلام نیز تائید شده و کشتارگاه ها در زنجیره سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و شاخص پیشرفت و بنگاه اقتصادی محسوب می شود.

وی در خصوص بازدیدهای انجام شده از پروژه ها و واحدهای تولید دامی بشرویه هم گفت : امید است کشتارگاه بشرویه به لحاظ تجهیز به پیش سرد کن از قابلیت خوبی برخواردا است که امید است به سمت صنعتی شدن پیش رفته و نظام و انظباط بهداشتی آن بیش از گذشته افزایش یاید.

خلج با اشاره به اهمیت رونق کشاورزی و دامداری سالم بیان کرد: برای ایجاد پویایی در عرصه اقتصادی نیاز است در حوزه صادرات غیر نفتی تلاش کرد و برای راه یافتن تولیدات در بازارهای کشورهای دیگر باید شاخصه های سلامت ،رعایت گردد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، بر تداوم آموزش های حوزه های بهداشت دامی تاکید کرد و گفت: یکی از مسئولیت های خطیر وزارت جهاد کشاورزی آموزش تولید محصولات سالم و بهداشتی است.

وی صادرات، فراوده های لبنی و دامی را یک فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: در حال حاضر 18 مرکز صدور فراوری شیلاتی دایر شده ومحصولات به کشورهای مختلف صادر می شود .

خلج با درخواست افزایش تعرفه گمرگی واردات شیر خشک ، افزایش صادرات را وابسته به ارتقاء شاخص های جهانی دانست وگفت: در حال پیگیری صادرات فراوردهای لبنی به خارج کشور هستیم که این امر مهم نیازمند لحاظ شدن شاخص های جهانی در محصولات است .

رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: کشور ما به لحاظ تولید گوشت مرغ رتبه ششم در جهان را داراست و بالغ بر 9 هزار و 500 مرکز آبزی پروری و 800 هزار تن فراوردهای آبزی در کشور وجود دارد.

وی ، ورود دام زنده به کشور از مرزهای شرقی را یک مخاطره برای کشور برشمرد و گفت: تا بتوانیم با ورود دام زنده از مرزهای شرقی مقابله خواهیم کرد و تعدادی هم که وارد می شود در قرنطینه نگه داری می گردد تا از انتقال بیماری های دام به انسان جلوگیری شود.

و اما در این نشست خواسته های مهم شهرستان بشرویه در حوزه دامپزشکی از جمله تخصیص اعتبار برای آزمایشگاه دامی، ایجاد پست دامپزشکی در مرکز دهستان علی جمال و بخش ارسک با توجه به گستردگی شهرستان و تعداد آمار دام، تخصیص اعتبار در جهت تاسیس مجتمع پرورش شتر با توجه به آماده بودن زیر ساخت ها ، موافقت مجوز واعتبار پروژه اصلاح نژاد گوسفند در بشرویه ،مجوز ورود دام از مرزهای شرقی کشور ،نگاه ویژه به وضعیت نیروی انسانی شبکه دامپزشکی در سطح استان با توجه به نوپا بودن و اشتغال بالای دامداری و اختصاص یک دستگاه خودرو به شبکه دامپزشکی بشرویه از سوی "علی باقری" فرماندار این شهرستان مطرح شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با عنایت به خواسته های مطرح شده ، قول تجهیز آزمایشگاه دامی را داد و گفت: مساعدت لازم در خصوص تجهیز آزمایشگاه برای بشرویه انجام خواهد شد تا تولید شیر با درجه بالای بهداشتی به مردم عرضه شود .

وی در خصوص ایجاد پست در مرکز علی جمال هم، وعده هایی داد و البته قبلش بر آرمان های اصلی انقلاب اسلامی که کمک به مناطق محروم است تاکید کرد.

خلج افزود:انقلاب اسلامی انقلاب محرومان است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی و بر اساس اصل مهم بند یک این مولفه که آمده است " هیچ گاه عدالت اجتماعی محقق نمی شود مگر اینکه فقر و محرومیت برداشته شود" ، ما نیز اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را تقسیر عملی کنیم باید به مناطق محروم خدمت رسانی کنیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، متذکر شد:اقتصادی می تواند تحکیم شود که پایدار باشد و عمل به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری، همان اقتصاد پایدارم متسحکم است و در دولت تدبیر و امید باید تدبیر حقیقی و امید واقعی بوجود اید و خدمت به مناطق محروم و عشایری آرمان اصلی باشد

وی با اشاره به تخصیص اعتبار در خصوص مجتمع پرورش شتر هم گفت: با ورود سرمایه گذاران به این بخش تسهیلات لازم ارائه می شود و باید با تدابیر ویژه مجوز لازم برای این پروژه داده شود.

و اما مجوز ورود گوسفند از مرزهای شرقی، مورد مخالف دکتر خلج قرار گرفته و در این مورد هم گفت: اگر خدمات بهداشتی، درمانی و اصلاح نژادی به خوبی انجام شود و تولیدات افزایش یابد نیازی به واردات نداریم.

در این نشست خبرهای خوشی هم در خصوص جذب نیروی انسانی عنوان شد.

خلج، از جذب نیروی انسانی در سازمان دامپزشکی خبر داد وگفت: 22 هزار نفر در سازمان دامپزشکی برای ارائه خدمات بخش دامپزشکی دارای مجوز هستند و برای فعالیت های حاکمیتی نیازمند جذب نیرو هستیم که در سال جاری مجوز استخدام گرفته شده و سهم خوبی نیز به خراسان جنوبی اختصاص می یابد.

در این نشست علاوه بر قول مساعد در خصوص تامین خودرو شبکه دامپزشکی بشرویه، مسئولان استانی هم با بهره گیری از فرصت حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بشرویه ، قول تامین اعتبارو تجهیز آزمایشگاه دامپزشکی مرکز استان خراسان جنوبی را گرفتند

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی بشرویه، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1394، کد مطلب: 19680:www. payamboshruyeh. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین