پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۰۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز از نفوذ دلالان در شبکه توزیع و خرید سیمان، خبر داد.
شعار سال: پرویز حسین پور با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته کارخانجات تولید سیمان در استان اقدام به افزایش نرخ این محصول کرده‌اند، افزود: متاسفانه کارخانه‌های تولید سیمان مبلغی بالغ بر ۲۰ هزار تومان برای هر پاکت سیمان از مشتریان دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی سیمان به اندازه کافی در کارخانه‌های استان تولید می‌شود، افزود: در حال حاضر سالیانه حدود ۸۸ میلیون تن سیمان در کشور تولید می‌شود و استان فارس هم به عنوان قطب سیمان، توانسته سالیانه رقم کافی این کالا را تولید و روانه بازار کند.

هیچ برخوردی با فعالیت دلالان حوزه سیمان نمی‌شود

او ادامه داد: اگرچه بار‌ها برای فروش سیمان به دلالان و افراد فاقد پروانه کسب، با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف نامه نگاری کرده ایم، اما هنوز هیچ اقدام مناسبی برای برخورد با این موضوع بسیار مهم انجام نشده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز بیان کرد: در شرایط فعلی کارخانجات سیمان استان با بهانه‌های متعددی مانند مشتری خاص داشتن، روزانه مقدار زیادی سیمان در اختیار افرادی قرار می‌دهند که جزو اشخاصی هستند که دارای فرار مالیاتی هستند و هیچ گونه مالیاتی به سازمان امور مالیاتی استان پرداخت نمی‌کنند.

بعضی افراد سیمان را با کد ملی افراد بدون هویت خریداری می‌کنند

حسین پور با بیان اینکه بعضی از افراد در بعضی از کارخانه‌های استان، سیمان را تنها به دلالان می‌فروشند، ادامه داد: متاسفانه بعضی از افراد در بازار حضور دارند که با کد ملی ۵ الی ۶ نفر مانند افراد سن بالا و متکدیان و یا حتی اشخاصی که فوت کرده اند، اقدام به خرید سیمان از کارخانه‌ها می‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز در ادامه با بیان اینکه ورود نکردن اداره اقتصاد دارایی استان به چنین مشکلاتی، از جمله موضوعاتی است که جای ابهام دارد و فعالان این بخش را شگفت زده کرده است؛ خاطر نشان کرد: برای این موضوع بار‌ها به ادارات مختلف نامه نگاری کرده‌ایم، اما هیچ اقدامی انجام نشده است.

حسین پور بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر تن سیمان در کارخانجات حدود ۳۳۸ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز خاطر نشان می‌کند: اگرچه قیمت سیمان در ماه‌های گذشته حدود ۲۸۴ هزار تومان بود، اما مجددا با بهانه‌های مختلف قیمت این محصول ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه مواد اولیه سیمان تماما در داخل کشور است و برای خرید آن هیچ نیازی به ارز ندارد، ادامه داد: از سال ۹۳ تاکنون تعداد واحد‌های صنفی و مصالح ساختمانی شیراز به دلیل مشکلات فراوان از ۹۰۰ مغازه به ۳۸۰ مغازه کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه بیشترین مغازه‌های مصالح ساختمانی شیراز از سال ۹۷ تاکنون تعطیل شده اند، گفت: در حال حاضر، کارخانه‌ها سیمان را در اختیار دلالان و واحد‌های بدون مجوز قرار می‌دهند.
 
یکی از کارخانه ها، روزانه ۱۰۰۰ تن سیمان تنها به یک فرد می‌فروشد

حسین پور در ادامه با اشاره به اینکه کارخانه داران تنها ماهی یک کامیون سیمان به مغازه داران مصالح ساختمانی شیراز می‌فروشند، افزود: این در حالی است که کارخانجات سیمان روزانه حدود ۳۰۰ تن سیمان به دلالان می‌فروشند و شنیده شده است که یکی از کارخانه ها، روزانه ۱۰۰۰ تن سیمان تنها به یک فرد می‌فروشد.

او با بیان اینکه اداره دارایی استان تنها از مغازه‌های پروانه‌دار سالیانه مبالغ زیادی بابت مالیات و دارایی دریافت می‌کند، گفت:، اما متاسفانه این اداره به هیچ وجه برای دریافت مبلغ حق دارایی و مالیات به سراغ دلالان نمی‌رود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۲۰۵۵۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
بازار سیمان کشور در ایران به شدت بهم ریخته ست حکایت ما هم شده:
آنجه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
ناشناس
Netherlands
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
0
0
چرا باید دلالان در همه چیز نفوذ کنن و بازار رو به گند بکشن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین