پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۳
ویتامین‌ها یکی از مواد بسیار حیاتی برای بدن انسان هستند، چگونه می‌توانیم بفهمیم که دچار کمبود ویتامین شده‌ایم و چه مواد غذایی می‌تواند این کمبود را جبران کنند؟ این‌ها، بخشی از اطلاعاتی است که با مطالعه متن و دیدین کلیپ، می‌توانید کسب کنید.

شعار سال:کمبود ویتامین، می تواند به صورت خستگی ،انرژی کم، تحریک پذیری، درد و سایر علائم خود را نشان دهد. اگر این علائم را مشاهده کردید،برای یک تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید. کمبود ویتامین های مختلف در بدن نشانه ها و عوارضی دارند که زنگ خطری برای سلامت است. کمبود ویتامین ها در بدن، همراه با نشانه ها و عوارضی چند بوده که در این قسمت بشکل خلاصه بدان پرداخته می شود.
 
کمبود ویتامین A:

ویتامین A واقعا برای بهبود و بینایی چشم مفید است و یک عنصر کلیدی در دید شب می باشد. ویتامین A در داشتن پوستی سالم ، ریه ها، روده و دستگاه تنفسی نقش دارد و در برابر عفونت ها محافظت می کند.

علائم کمبود ویتامین A، عبارتند از: شب کوری / خشکی چشم، پوست و دیگر بافت ها / افزایش عفونت ها / تنگ شدن و زخم قرنیه/ ذرات و تکه های کوچک بر روی سفیدی چشم/ خشک شدن موها / خارش بدن / شکنندگی ناخن ها/ ... .

برای درمان کمبود این ویتامین، پزشک دوزهای بالایی از این ویتامین را تجویز  می کند و بعد از مدتی دوز پایین تر از، آنرا پیشنهاد می دهند

برخی از مواد غذایی حاوی ویتامین A، عبارتند از: طالبی ،  هویج  ، سبزیجات با برگ های سبز ، انبه ، سیب زمینی شیرین ، ماهی تن
 
کمبود ویتامین B:

ویتامینB، مجموعه ای از ویتامین ها با کارکردهای مختلف و علائم متفاوت می باشند . برخی از مهمترین ویتامین های گروه B عبارتند از  : ب 1(یتامین)، ب 2(ریبوفلاوین) ، ب3 (نیاسین)، ب 5(پانوننیک اسید)، ب 6(فولیک اسید) ، ب12 (بیوتین) .
 
هر کدام از این ویتامین ب ها دارای اثرات و خواص متفاوتی هستند. علائم کمبود ویتامین B عبارتند از:

ب 1: خستگی، تحریک پذیری و کمبود آن ممکن است به شدت بر روی اعصاب، عضلات قلب و مغز تاثیر بگذارد.
 
ب 2: زخم های گوشه های دهان، خال ها و لکه های گوشتی روی سر.
 
ب 3: اختلال روانی و زوال عقلی، پوسته پوسته شدن، ضعف عضلانی و اسهال.
 
ب 5: تشنج، مبثورات مقعدی، قرمز شدن زبان، شکاف و ترک در داخل دهان و احساس سوزن سوزن شدن در دست و پاها.
 
ب 6 و ب 12: خستگی، کم خونی، ضعف، رنگ پریدگی، تنگی نفس، سرگیجه، احساس درد در دست و پاها، ضعف عضلانی، از دست دادن رفلکس، واکنش نشان دادن و سردر گمی، کاهش وزن و افسردگی.
 
برای درمان کمبود این ویتامین، خوب و ساده تر است که ویتامین B مصرف کنید، که حاوی تمام اجزای ضروری B ها باشد.
 
کمبود ویتامین C:

ویتامین C به صورت محلول در اب بوده و اضافه آن به صورت ادرار دفع می شود و صرفا مقدار معینی از  آن توسط بدن جذب می شود. ویتامینC، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن گردیده و به بهبود زخم ها و غضروف ، استخوان ها و دندان ها کمک می کند.
 
علائم کمبود ویتامینC، عبارتند از: خونریزی لثه ها /  مقاومت در برابر کاهش عفونت / خشکی و ریزش مو / خونریزی بینی / خشکی پوست

درد مفاصل / ضعف مینای دندان .

مردان باید حدود 90 میلی گرم و زنان حدود 75 میلی گرم از این ویتامین را به صورت روزانه دریافت کنند و اگر سیگاری هستید، 35 میلی گرم نیز به این میزان اضافه کنید.

منابع غذایی حاوی ویتامین C، عبارتند از:  کلم بروکلی ،  پرتقال ، گریپ فوروت ، طالبی ، گل کلم ، کیوی ، سبزیجات ، انبه ، پاپایا ، فلفل سبز و قرمز ، آناناس ، سیب زمینی ، توت فرنگی، گوجه فرنگی ، هندوانه و ... .
 
کمبود ویتامین D

ویتامین D از جمله ویتامین های محلول در چربی بوده، لذا در روند مصرف آن باید دقت عمل لازم صورت پذیرد.
علائم کمبود ویتامین D، عبارتند از:  افسردگی یا اضطراب /  تراکم ضعیف استخوان یا شکستگی /   خستگی و ضعف زیاد / گرفتگی عضلات

درد کمر و زانو / مسائل مربوط به قند خون / سیستم ایمنی ضعیف / سطح پایین کلسیم در خون / افزایش ناگهانی وزن / خستگی و کاهش استقامت / اسپاسم در عظلات دست و پا/ افسردگی و اضطراب.

بیشتر از همه، افسردگی و یک علامت مداوم و ثابت شده کمبود ویتامین D هم در کودکان و هم در بزرگسالان است.

کمبود ویتامین E:

ویتامین E هم از جمله ویتامین های محلول در چربی است.

علائم و نشانه های کمبود ویتامین E: ضعف ماهیچه(ویتامین E برای سیستم عصبی مرکزی بدن ضروری است. یکی از آنتی اکسیدان های ضروری و اصلی برای بدن میباشد.که کمبود آن منجر به ضعف های عضلانی می شود) /مشکلات در هماهنگی تعادل و راه رفتن / خستگی و سوزن سوزن شدن( آسیب به فیبر عصبی می تواند از انتقال درست سیگنال ها جلوگیری کند و باعث ایجاد نوروپاتی محیطی می شود) / ضعیف شدن دید و بینایی(کمبود ویتامین E و گیرنده های نور را در شبکیه و سایر سلول های چشم ضعیف می کند و می تواند در طول زمان، منجر به از بین رفتن کامل دید شود) / مشکلات مربوط به سیستم ایمنی بدن(ضعف عظلانی و مشکلات درهماهنگی بدن، از علائم عصبی هستند که نشان دهنده آسیب به سیستم عصبی مرکزی و محیطی می شود. سیستم محیطی عصبی در خارج از مغر و نخاع قرار دارند و سیستم عصبی مرکزی بین مغز و نخاع ارتباط برقرار می کند).
 
عوارض کمبود ویتامین K

ویتامین K هم جزو ویتامین های محلول در چربی است.

برخی از علائم کمبود ویتامین K: به راحتی کبود شدن بدن / آسیب پذیر شدن لثه / خونریزی بیش از حد هر زخم، محل تزریق یا جراحی

دوره های سنگین قاعدگی / خونریزی دستگاه گوارش / مشاهده خون در ادرار یا مدفوع

از نشانه های کمبود ویتامین K، خونریزی در نوزدان است که در موارد جدی تر ممکن است به دلیل خونریزی داخل جمجمه باشد.

تعداد بازدید : 7


پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
 

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
این روزها ویتامین ها در بدن حرف اساسی رو در مبارزه با کرونا میزنن خدا بهتون سلامتی بده که اینارو میگید
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
همه ایرانی ها با توه به سبک غذایی که دارن و کمبود های مالی و اقتصادی در زمینه غذایی این کمبود ویتامین هارو دارن
ناشناس
Netherlands
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
تنها سایتی که میتونیم جبران کم کاری های رسانه ملی رو توش داشته باشیم همین شعار ساله دمتون گرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
0
0
الان بعد از کرونا یکی از درمان ها و کمک به بدن همین تامین ویتامین هاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین