پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۱۵۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۹
معاون وزیر نیرو با اشاره به دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس از استان چهارمحال و بختیاری از حل مشکلات طرح انتقال آب بن-بروجن خبر داد و گفت: برای ۲۲۹ روستای چهارمحال و بختیاری تا پایان سال ۱۴۰۰ آب پایدار تامین می‌شود.

شعار سال:قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس از این استان، گفت: یکی از مهمترین مسائل چهار محال و بختیاری، موضوع «آب» است که با توجه به مهم بودن این مسئله، ریاست محترم مجلس آقای دکتر قالیباف قبل سفر به این استان جلسه‌ای را به همین منظور تشکیل دادند و در آن جلسه تصمیماتی گرفته شد.
 
وی افزود: یکی از مباحث عمده این استان طرح انتقال آب بن-بروجن است که حدود نیم میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، این طرح در حال حاضر حدود 65 درصد پیشرفت کار دارد لذا مقرر شد برای اینکه این پروژه را در سال آینده به نتیجه برسانیم، وزارت نیرو اقداماتی را انجام دهد از جمله موافقت سازمان برنامه و بودجه را برای استفاده از ماده 56 بگیرد.
 
تقی‌زاده خامسی یادآور شد: خوشبختانه موافقت برای استفاده از ماده 56 اخذ شد و دنبال مشارکت بانک‌ها هستیم که بتوانیم طرح انتقال آب بن- بروجن را در سال آینده به نتیجه برسانیم.
 
معاون آب و آبفای وزارت نیرو در توضیح یکی دیگر از دستاوردهای نظارت میدانی رئیس مجلس از استان چهار محال و بختیاری، گفت: موافقت نامه تامین آب پایدار برای 229 روستای این استان نیز امضا شد لذا تا پایان سال 1400، 229 روستای این استان آب پایدار خواهند داشت.
 
وی همچنین ادامه داد: از نکاتی دیگر این نظارت میدانی، تاکید رئیس مجلس بر استفاده از واحدهای بلوک‌های آبی کوچک در این منطقه بود که انجام خواهد شد.
 
معاون وزیر نیرو در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری فارس نیز توضیحاتی را داده است ازجمله اینکه از 400 میلیارد تومان اعتباری که برای طرح در نظر گرفته شده 200 میلیارد مانده بود که تا پایان امسال به این طرح تعلق می‌گیرد، همچنین با اختصاص 700 میلیارد تومان از ماده 56 نیز موافقت شده است. بنابراین مقرر شد یک یا دو بانک برای اتمام پروژه تا نیمه اول سال آینده مشارکت کنند.
 
تقی‌زاده خامسی در خصوص آبگیر طرح بن-بروجن تشریح کرد: حل این موضوع همت استانداران اصفهان و چهارمحال و بختیاری را می‌طلبد تا توافقی کنند و مسائل حل شود. ساخت آبگیر بیشتر از سه ماه زمان نمی‌برد و مساحت زمین موردنیاز نیز کمتر از 5 هزار متر است.
 
معاون وزیر نیرو همچنین به ساخت حدود 11 واحد نیروگاهی کوچک در استان تا پایان سال اشاره کرد و گفت: سه تا از این تعداد در مجموع 36 مگاوات برق تولید می‌کنند که درآمد فروش آن در اختیار استان است که برای این واحدهای نیروگاهی 315 میلیون یوآن از فاینانس و 8 واحد هم توسط سرمایه‌گذار تامین می‌شود.
 
وی در خصوص سد خرسان لردگان نیز توضیح داد: سد خِرسان حدود 4 هزار میلیارد اعتبار لازم دارد که بنا شد با پیش فروش برق به توانیر هزینه را تامین کنیم و به زودی استان از مزایای آن بهره‌مند می‌شود.
 
تقی‌زاده خامسی در پایان تصریح کرد: هیچ طرح غیرقانونی را شروع نخواهیم کرد و هر طرحی باید مجرای قانونی را طی کند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی  پارسینه، تاریخ انتشار:  دی 1399  ، کدخبر: 680076، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
تا الان كه مردم به شدت از اين طرح هاي انتقال اب گله داشتن ئ نتونستن نياز هاي مردم رو براورده كنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
در زمينه ساخت نيروگاه خيلي وقته كه مشكلات زيادي داره مارو تهديد ميكنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
0
0
اينكه هنوز 200 و خوردي رستا در يك استان از سيستم اب رساني برخوردار نيستن خودش نمايشي از وضع موجود به حساب مياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
طرح انتقال رو زودتر اجرایی کنین که مردم دچار بی‌آبی نشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین