پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۶۷۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مرگ و میر تهرانی‌ها در دی گفت: سوخت مازوت مسأله جدیدی نیست و مصرف روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین در پایتخت و فعالیت ۴ میلیون بخاری و شوفاژ در بروز آلودگی هوا نقش بسیاری دارد.
شعار سال: محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران می‌گوید نباید بگذاریم شاخص کیفیت هوا از عدد ۱۰۰ بالاتر رود و اگر این عدد را در کمتر از ۱۰۰ نگه داریم واقعا کار هنرمندانه‌ای صورت گرفته است.

میرلوحی افزود: آلودگی امسال تفاوت چندانی با سال‌های گذشته ندارد متأسفانه فراموشکار شده‌ایم هر ساله در زمستان به ویژه در ماه دی با معضل آلودگی شدید هوا مواجه هستیم و آمار فوتی‌های ثبت شده در بهشت‌زهرا (س) نیز مؤید وضعیت بد هوا در زمستان در پایتخت است.

وی ادامه داد: حدودا در دی نسبت به ماه‌های قبل میزان مرگ و میر بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و این نشان می‌دهد در این ماه که اوج آلودگی هوا بروز می‌کند میزان مرگ و میر‌ها بر اساس گزارشات سازمان بهشت زهرا (س) بیشتر می‌شود. بیماران قلبی و عروقی و دارای بیماری‌های زمینه‌ای و جزو گروه‌های حساس جامعه هستند که آلودگی هوا وضعیت سلامت‌شان را بیشتر تهدید می‌کند و این افراد بیشتر در معرض خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا هستند. بنابر این توصیه می‌شود در روز‌هایی که هوا آلوده است این افراد حتی‌المقدور از منزل خارج نشوند و ترددی در سطح شهر نداشته باشند.

میرلوحی ادامه داد: سوخت مازوت نیز مسأله جدیدی نیست سال‌های قبل هم این مشکل وجود داشته روزانه یک میلیارد و ۲۰۰ مترمربع گاز در کشور تولید و مصرف می‌شود این در حالی است که سال‌های گذشته تولید روزانه گاز کمتر بود و حتی صادرات هم انجام می‌گرفت در حال حاضر همه این گاز‌ها مصرف می‌شود از طرفی روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۵۰ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود و همه این مسائل در کنار هم هوا را آلوده کرده از طرفی سردی هوا و وارونگی دما وجود دارد و سبب فرونشست آلودگی در سطح شهر می‌شود. همچنین تهران از سه طرف شمال، شرق و غرب دارای کوه است و این مسأله سبب آلودگی جابه‌جا نشود و در صورتی که باد و باران بوزد جابه‌جایی هوا صورت می‌گیرد.

او در بخش دیگری از این گفتگو اظهار دادشت: خوشبختانه شرایط پایتخت به لحاظ کرونا و آمار متوفیان و مبتلایان روند کاهشی داشته است، ولی نگرانی و دغدغه ما از عادی‌پنداری موضوع کرونا است هنوز این ویروس منحوس مهار نشده و نباید کاهش آمار سبب غفلت مردم و مسؤولان شود. استفاده از ماسک و شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها همچنین رعایت فاصله اجتماعی از ارکان اساسی مقابله با کرونا است که ان‌شاءالله با توجه به این موضوعات خواهیم توانست با ویروس جدید انگلیسی کرونا نیز مقابله کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انتخاب، تاریخ انتشار: ۲۷ دی  ۱۳۹۹، کدخبر: ۵۹۶۳۲۱، entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
اینکه کسایی هستن که از این الودگی ها فوت میکنن و حتی بچه هاشون رو هم از دست میدن گردن مسئولین بی فکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
الودگی هوا هم خیلی وقته داره نفس مردم رو میگیره به خدا مردم در تهران و هر های کلان مریض شدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
الودگی هوا پدر مردم رو دراورده واقعا! نمیخواد در این زمینه ارگان ها بندازن گردن هم فقط یه فکری بکنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اگه سوخت مازوت مسأله قدیمی هست چرا این الودگی دررده سال گذشته بی سابقه بوده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین