پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
روز‌های گذشته خبری مبنی بر معامله مزار‌های ٤٠٠ میلیونی و مقبره‌های ٥ میلیاردی منتشر شد. هرچند این خبر از سوی روابط عمومی بهشت زهرا تکذیب شد، اما این برای اولین بار نیست که خبر فروش قبر با قیمت‌های نجومی منتشر می‌شود.
شعار سال: قطعات ابتدایی بهشت‌زهرا و موقعیت دنج، کلیدواژه‌های آگهی‌های قبر است که بعضاً قیمت‌های میلیاردی دارند. بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای شهر تهران بیشترین قیمت قبر در بهشت زهرا ۲۰ میلیون تومان است. اما روز‌های گذشته خبری مبنی بر معامله مزار‌های ۴۰۰ میلیون تومانی و مقبره‌های ۵ میلیاردی منتشر شد. در حال حاضر میانگین قیمت ملک در منطقه یک تهران حدود ۶۰ میلیون تومان است که گویا قیمت قبر یک و نیم متری از آن هم پیشی گرفته‌است.

با این وجود روابط عمومی سازمان بهشت زهرا اعلام کرد که فروش قبر ۴۰۰ میلیون تومانی صد در صد دروغ و بی اساس است. همچنین سازمان بهشت زهرا اعلام کرده که به طور متوسط ۱۵ هزار قبر رایگان در سال برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می‌دهد.

قیمت‌های نجومی قبر هر چندوقت یکبار مطرح و هر بار نیز با تکذیبیه‌های مسئولین همراه می‌شود. بهار امسال بود که خبر دیگری مبنی بر فروش قبر‌هایی به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان در آرامستان ابن بابویه در شهرستان ری منتشر شد. اینبار نیز رییس اداره اوقاف شهرستان ری ضمن رد این موضوع بیان کرد که حتی قبر ۱۰۰ میلیون تومانی هم در بقاع متبرکه جنوب تهران نداریم.

هر چند که هر بار قیمت‌های نجومی قبر تکذیب می‌شود، اما این موضوع همچنان چالش برانگیز است.
تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 7 بهمن 1399، کد خبر: 501109،  www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین