پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های اجرایی در معاملات املاک از ادارات اوقاف استعلام دریافت کنند. دستگاه‌هایی که از استعلام اداره اوقاف مبنی بر وقفی بودن یا نبودن آن ملک یا ساختمان موردنظر تمکین نکنند، مسئولیت حقوقی این موضوع با دستگاه مزبور است و باید پاسخگو باشد.
شعار سال: سید محمود حسینی پور در دیدار با مدیران اوقاف استان بابیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق دستگاه‌ها مبنی بر وقفی بودن مکان‌هایی که بخشی از مردم قصد ساخت‌وساز دارند باید به‌عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد، گفت: کسانی که می‌خواهند ملکی را خریداری کنند از اوقاف استعلام بگیرند تا مشخص شود ملک مربوطه وقفی است یا خیر.

وی افزود: دستگاه‌هایی که از استعلام اداره اوقاف مبنی بر وقفی بودن یا نبودن آن ملک یا ساختمان موردنظر تمکین نکنند، مسئولیت حقوقی این موضوع با دستگاه مزبور است و باید پاسخگو باشد.

استاندار مازندران گفت: طبق توافق صورت گرفته تمام املاک اداره اوقاف در طرح کاداستر سازمان ثبت و اسناد باید ثبت گردد و مسئولین دستگاه‌های اجرایی موظف هستند از اداره اوقاف استعلام بگیرند.

وی افزود: به لحاظ کیفی و به لحاظ کمی کار اوقاف بسیار ارزشمند است؛ به دلیل اینکه اوقاف امانت‌دار اهل‌بیت و مردم و ریشه‌اش متعلق به اهل‌بیت است.

حسینی پور یادآور شد: از وظایف اصلی همه ما ترویج امر وقف است و مهم‌ترین رسالت سازمانی کارکنان و مدیران اوقاف، صیانت از منافع واقف و عمل به نیت واقف است تا مردم مطمئن شوند، مقوله وقف برایشان موضوعیت پیدا می‌کند. مأموریت اوقاف باید تبدیل‌شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی باید باشد و از این ظرفیت والای معنوی که در کشور و مازندران به‌عنوان رتبه نخست در این حوزه قرار دارد، بهره‌گیری مطلوب شود.

وی در ادامه ضمن بیان این نکته که امروز مزار شهدای ما موردتوجه گردشگران هستند و باید از این اماکن به‌عنوان مقصد گردشگری در استان استفاده کنیم، افزود: در مسیر‌های مواصلاتی استان بقاع متبرکه زیادی قرار دارند و باید با بهره‌گیری از این اماکن متبرک در حوزه فرهنگ برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار بابیان این‌که تبدیل بقاع متبرکه به مقصد گردشگری نیازمند نوسازی این مراکز متناسب با نیاز‌های جامعه و انجام کار‌های جدید تبلیغی - فرهنگی و بهره‌گیری از امکانات روز است، اظهار داشت: سازمان اوقاف می‌تواند نقش سازمان اقتصادی اسلامی را در جامعه ما ایفا کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۲۱۳۳۷۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین