پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی به بررسی آینده مشاغل در سال پیش رو پرداخت.

شعار سال: ۵ نکته مهم گزارش آینده مشاغل ۲۰۲٠ مجمع جهانی اقتصاد:

نیروی کار سریعتر از آنچه انتظار می رود در حال خود کار شدن است که موجب جابه جایی ۸۵ میلیون شغل طی ۵ سال آینده می‌شود.
 

اتوماسیون، همزمان با بحران کووید-۱۹ سناریو «اختلال مضاعف» را برای نیروی کار ایجاد کرده است. پذیرش فناوری توسط شرکتها، موجب تغییر وظایف، مشاغل و مهارتها تا سال ۲۰۲۵ خواهد شد. حدود ۴۳ درصد از کسب و کارهایی که در نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته نشان داده اند که آنها قصد دارند نیروی کار خود را به دلیل ادغام فناوری کاهش دهند، ۴۱ درصد قصد دارند استفاده از پیمانکاران برای کارهای تخصصی را توسعه دهند و ۳۴ درصد نیز قصد دارند به دلیل تلفیق فناوری، کار خود را توسعه دهند. ۵ سال دیگر، کارفرمایان کارها را به طور تقریبا مساوی بین انسان ها و ماشین ها تقسیم خواهند کرد.

 
️انقلاب ربات ها ۹۷ میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد. با تکامل اقتصاد و بازارهای کار، نقش های جدیدی در اقتصاد مراقبت در بخش های تکنولوژی (مانند هوش مصنوعی) و مشاغل ایجاد محتوا (مانند مدیریت رسانه مجازی و نوشتن محتوا) ظهور خواهد کرد. مشاغل نوظهور نشان دهنده تقاضای بیشتر برای مشاغل اقتصادی سبز است؛ مشاغل در خط مقدم اقتصاد داده و هوش مصنوعی مشاغل جدید در مهندسی، محاسبات ابری و توسعه محصول. مشاغل در حال ظهور، اهمیت مداوم تعاملات انسانی در اقتصاد جدید از طریق نقش های اقتصاد مراقبته بازاریابی، فروش، تولید محتوا و نقش هایی که نیاز به توانایی کار با افراد گوناگون از زمینه های مختلف دارد، نشان می‌دهد.
 
️در سال ۲۰۲۵، تفکر تحلیلی، خلاقیت و انعطاف پذیری از جمله مهارت های پرطرفدار و موردنیاز خواهد بود. کارفرمایان می دانند که مهارتهای تفکر انتقادی، تحلیل و حل مسئله در سال های آینده از اهمیت بیشتری برخوردار است. مهارت های نوظهور امسال، مهارتهای خود مدیریتی، مانند یادگیری فعال، تاب آوری، تحمل استرس و انعطاف پذیری هستند. داده های در دسترس از طریق همکاری لینکدین (Linkedin) و کورسرا (Coursera امکان رصد انواع مهارتهای تخصصی مورد نیاز برای مشاغل آینده را در سطح بی سابقه ای فراهم کرده است.
 
️رقابتی ترین کسب و کارها، بر ارتقا مهارتهای کارکنان خود تمرکز دارند. تقریبا نیمی از کارکنانی که قرار است در ۵ سال آینده در نقش خود باقی بمانند، برای مهارتهای کلیدی خود نیاز به آموزش مجدد دارند. نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بخش دولتی باید حمایت بیشتری برای تجدید و ارتقا مهارت نیروی کار در معرض از دست دادن شغل ارائه دهد. در حال حاضر، تنها ۲۱ درصد کسب و کارها گزارش کرده اند که می توانند از طریق بودجه عمومی برای حمایت از کارمندان خود برای آموزش مجدد استفاده کنند، بخش دولتی باید مشوق هایی را برای سرمایه گذاری در بازارها و مشاغل آینده فراهم کند، در حین این گذاری شبکه های تامین اجتماعی قوی تری را برای کارکنانی که مشاغل خود را از دست داده اند ارائه کند و با تاخیر بلندمدت بهبود سیستم آموزش و یادگیری مقابله
کند
 
️دورکاری ادامه خواهد داشت. حدود ۸۴ درصد از کارفرمایان قصد دارند سریعا روندهای کاری را دیجیتالی کنند، از جمله آن گسترش قابل توجه دورکاری است. کارفرمایان می گویند این امکان وجود دارد که ۴۴ درصد از نیروی کار خود را برای کار از راه دور انتخاب کنند. اگرچه، ۷۸ درصد از رهبران کسب و کارها انتظار دارند که برخی اثرات منفی بر بهره وری نیروی کار وجود داشته باشد اولی بسیاری از آنها در حال تلاش برای کمک به سازگار شدن کارکنان خود با این شرایط هستند. 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تازه‌های حسابداری، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، www.accpress.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین