پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
کد خبر: ۳۲۳۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان باید مهمترین دانشگاه کشور باشد گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند تغییراتی در رویه ها هستیم و از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران برای پویایی نظام تعلیم و تربیت باید بهره مند شویم.

شعار سال: علی زینی وند در هشتمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان با بیان این که نخبه ترین دانش آموزان باید در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند افزود: مهمترین دانشگاه کشور باید دانشگاه فرهنگیان باشد و از همه ظرفیت های شوراهای آموزش و پرورش باید برای رفع موانع و مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی اظهار داشت: ساختار شورای آموزش و پرورش به گونه ای است که همه ارکان جامعه و اقشار تصمیم گیر و فرهنگ ساز از جمله نهادهای اسلامی و مذهبی، انجمن های اولیا و مربیان، مردم و مسئولان درگیر مسائل آموزش و پرورش شوند، هدف از شکل گیری این شورا این است که آموزش و پرورش به حق و به شایستگی به عنوان دغدغه در ذهن و فکر همه اقشار و تک تک آحاد جامعه مطرح شود تا بتوانیم شاهد تحول در این حوزه باشیم.

استاندار کرمان ادامه داد: هر تحولی در هر جامعه باید از مسیر آموزش و پرورش آغاز شود لذا تمام کشورهایی که به سطحی از توسعه رسیده و مراحل تقویت زیر ساخت های آموزش و پرورش را طی کرده به آموزش و پرورش توجه داشته اند، ما هم ایده های توسعه را بومی کرده ایم تا به فرموده رهبر معظم انقلاب شاهد تحقق تمدن نوین اسلامی و تربیت انسان هایی در طراز جمهوری اسلامی باشیم که احساس مسئولیت داشته باشند و بتوانند جامعه خود را بسازند، اما هنوز فاصله ها و شکاف هایی تا آن نقطه مطلوب و در مدل سازی این الگوها وجود دارد.

زینی وند ضمن انتقاد از مدیران کل و مسئولانی که در این شورای آموزش و پرورش حضور نداشتند، گفت: بخشی از مشکلات کشورمان به دلیل سهل انگاری جمعی از مدیران است، مدیری که وقت برای نشست آموزش و پرورش نمی گذارد توانایی و کارایی مدیریت را ندارد، تا زمانی که من در استان کرمان مسئولیت دارم اجازه کوتاهی به مدیری نمی دهم.

استاندار کرمان تاکیدکرد: به مدیرانی که اهمیت نمی دهند، اخطار می دهم و باید کسانی که در جلسه امروز غائب بودند، تذکر کتبی داده شود و دفعه دیگر مدیری در جلسات بدون عذر موجه حضور نداشته باشد، دیگر حق ندارد هیچ جلسه ای در استانداری بیاید.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شورای آموزش و پرورش یکی از مهم ترین جلسات ماست و فرمانداران هم باید به این سبک رفتار کنند و کار را جدی بگیرند و از این به بعد تذکر نمی دهیم، برخورد می کنیم، مدیری که حرمت خود را حفظ نمی کند، پیش ما هم حرمت ندارد.

زینی وند تصریح کرد: ضعف اساسی و خلائی در تربیت کادر آموزشی و فرهنگی وجود دارد که رفع این ضعف ها باید از دل شورای آموزش و پرورش به وجود آید.

استاندار کرمان گفت: نخبگان، معلمان و صاحب نظران باید به سمت ایده هایی برای پویایی نظام تعلیم و تربیت روند، در بعضی زمینه ها به شدت دچار کرختی و خمودگی هستیم.

وی با اشاره به این که اکنون حقوق و دستمزد معلمان خوب است اما باید بهتر شود و اکنون اگر معلمی بیاید و فرماندار شود دو سه میلیون تومان از حقوقش کم می شود، تصریح کرد: اگر معلمان می خواهند انسان سازی و تمدن سازی کنند باید هم به لحاظ حقوق و هم منزلت اجتماعی در صدر همه قشرهای جامعه باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۸۷۱۱۵، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
تمدن به این زودی ها و با این دسته از کارها وقدم های کوچیک رخ نمیده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین