پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۲۳۴۰۳
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳
کدام صاحب اطلاعی از آموزش و پرورش هست که نداند تشکل های دانش آموزی بیشتر شبیه دکور بوده و جزیی از تزئینات نظام آموزش و پرورش محسوب می شوند؟ کدامیک از تشکلات دانش آموزی به جایگاه و اهداف مصوب خود رسیده اند؟ حال در چنین شرایطی ، وزیر آموزش و پرورش ، صحبت از نقش شان در تمام ساحت های سند بنیادین می کند؟

شعار سال: محسن حاجی میرزایی در نشست صمیمی با مدیران سازمان دانش آموزی یکی از راه‌های میانبر آموزش و پرورش را سازمان دانش‌آموزی خواند.

به گزارش روز سه شنبه وزارت آموزش و پرورش وی افزود: این سازمان یک گنج بی پایان است زیرا اگر به نقش تعاملات اجتماعی در شکل گیری نهادها و شکل گیری نهادها در تحولات اجتماعی فکر کنیم سنگ بنا و نقطه آغازین تحولات در مناسبات اجتماعی شکل می‌گیرد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه انسان‌ها با برقراری رابطه و گفت‌وگو به تدریج نهادهایی را شکل می‌دهند ادامه داد: کیفیت ارتباطات یک جامعه، کیفیت آن جامعه را می‌سازد شما مسئول ساماندهی تعاملات اجتماعی، تقویت پیوندهای اجتماعی در آموزش و پرورش، افزایش توانمندی‌های دانش‌آموزان برای ایفای نقش‌های اجتماعی هستید که نقش‌های بسیار مهمی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شما انسان‌ها را در بهترین و تاثیرگذارترین دوره زندگی در اختیار دارید، پایدارترین و عمیق ترین تاثیرات را می‌توانید در یک پنجم جمعیت کشور و از طریق یک تشکیلات منظم بگذارید.

وی عنوان کرد: مجموعه بالنده موفقیت خود را نیازمند اقدامات از جای دیگر نمی‌داند. باید به دانش‌آموزان یاد دهید مسئولیت خود را بپذیرند و برای حل مساله به توانمندی‌های خود فکر کنند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: توقع دارم این مجموعه پرشور و باانگیزه و باهمت کار کنند و گامی موثر در آموزش و پرورش برداریم. ما در اهداف تعلیم و تربیت برای دانش افزایی بسیار کار کردیم اما با افزایش توانمندی های دانش‌آموزان و تحقق اهداف تربیتی سندتحول فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه کرونا به ما اهمیت یک ساختار تشکیلاتی را نشان داد افزود: در کنار کارهای متنوع، بخشی را در راستای دسترسی به آموزش با کیفیت بگذارید و به آموزش و پرورش کمک کنید.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز از بخش‌های مختلف سازمان دانش‌آموزی بازدید کرد.

در تهیه سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش کوشش شده است تا با الهام‌گیری از اسناد بالادستی و بهره‌گیری از ارزش‌های بنیادین آنها و توجه به اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران، چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی تبیین شود.

مبانی نظری سند ملی آموزش و پرورش شامل فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران و رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران در جلسه ۸۲۶ شورای عالی آموزش و پرورش مورخ دوم مرداد ۱۳۸۹ تایید کلی شد و مبنای تمامی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولید اسناد تحولی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران است.

این سند مشتمل بر ۷ فصل در جلسات متعددی از سال ۸۹ تا ۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نهایی رسید.

کلیه مصوبات و سیاست‌های قبلی در موارد مغایرت با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منسوخ و بلااثر و در سایر موارد براساس آن مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۱۹۰۷۱۹، www.irna.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین