پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۳۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از عرضه تخم مرغ‌های بدون تاریخ و نشانه در فروشگاه‌های این استان خبر داد.
شعار سال: «دکتر حمید زینالی» با اشاره به مشکلات ساماندهی قیمت تخم مرغ در استان اظهار داشت: متاسفانه چند هفته است که واحد‌های مرغ تخمگذار ما تخم مرغ را بدون نشانه و تاریخ تولید و مصرف به ستاد تنظیم بازار تحویل می‌دهند و فروشگاه‌ها همین تخم مرغ را به مردم می‌فروشند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل چند هفته است که تخم مرغ‌های بدون نشانه در بازار زیاد شده و بسیاری از مردم به ما در مورد عرضه تخم مرغ‌های بدون نشانه و تاریخ مصرف شکایت کرده‌اند؛ تخم‌مرغ‌هایی که در بسته‌هایی ۶ تایی، ۹ تایی و ۱۵ تایی بسته‌بندی نشده و با منت به مشتری تحویل داده می‌شوند.

زینالی ادامه داد: عرضه این تخم مرغ‌ها هم از نظر بهداشتی و هم از انبارداری مشکلات زیادی را برای مصرف و رصد توزیع تخم مرغ در استان قزوین ایجاد کرده و حجم زیادی از شکایت را روانه دامپزشکی استان کرده که امیدواریم با ورود سازمان تعزیرات حکومتی و دستگاه قضائی این مشکل برطرف شود.

خروج غیرقانونی تخم مرغ از استان

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین از خروج غیرقانونی و بدون مجوز‌های تخم مرغ از استان خبر داد و گفت: از روزی که در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که مجوز خروج تخم مرغ را صادر نکنیم، هیچ مجوزی برای این کار صادر نکردیم و متاسفانه از آن زمان هیچ تولیدکننده‌ای برای اخذ مجوز صدور و خروج تخم مرغ به ما مراجعه نکرده است.

زینالی با اشاره به تولید روزانه ۱۰۰ هزار شانه تخم مرغ در استان قزوین افزود: البته مقدار تخم مرغ مورد مصرف استان یعنی روزانه ۵۰ هزار شانه تخم مرغ ۰ که در ستاد تنظیم بازار مشخص شده، از سوی تولیدکننده‌ها تامین می‌شود؛ اما مابقی آن که معادل ۸۰ تن تخم مرغ در روز است، به صورت غیرقانونی و غیرمجاز به بیرون از استان حمل می‌شود.

وی ادامه داد: روزانه ۱۶۰ تن تخم مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که ۸۰ تن آن در داخل استان مصرف شده، اما ۸۰ تن باقی‌مانده بدون هیچ مجوزی در بازار توزیع نشده و از مرز‌های استان خارج می‌شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از حکیم مهر، تاریخ انتشار:۳ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر:۶۲۲۲۳، www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین