پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
در حالی پیش از این سه وعده افتتاح بیمارستان میرجاوه عملی نشده که در جدیدترین وعده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افتتاح این پروژه در 6 ماه آینده خبر داد.
شعارسال: یکی از مشکلاتی که همواره بسیاری از پروژه های عمرانی کشور بالاخص سیستان و بلوچستان با آن درگیر است، پروژه های نیمه تمامی است که کلنگ آن به سادگی بر زمین می خورد اما بهره برداری از آن با کندی و دشواری پیش می رود.

یکی از پروژه های مهمی که از نیاز های استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود افتتاح بیمارستان ها و بخش های خدماتی درمانی می باشد؛ بهمن ماه سال 90 کلنگ احداث بیمارستان 32 تختخوابی میرجاوه بر زمین خورد تا در سال 93 مردم بتوانند از این طرح استفاده نمایند اما بعد از گذشت 5 سال همچنان این پروزه افتتاح نشده است.

هر چند داستان پروژه های نیمه تمام در سیستان و بلوچستان از مرز هزار و یک شب گذشته و این قصه پرغصه همچنان ادامه دارد و ارثیه ای شده که هر بار از دولتی به دولت دیگر می رسد.

بهمن ماه سال 90 حمیدرضا فخررحیمی بخشدار میرجاوه خبر از بهره برداری از پروژه بیمارستان این شهر داد و افزود: این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیارد ریال طی سه سال آینده در میرجاوه احداث می‌شود.

بهمن ماه 93 بود که علیرضا منصوری معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر از افتتاح این پروژه در پاییز 95 داد؛ تیر ماه 95 نیز که شهروندان چشم انتظار قیچی افتتاح بودند محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر از افتتاح این پروژه در هفته دولت داد،

در ادامه در تماسی که برخی شهروندان میرجاوه با پایگاه خبری عصرهامون داشتند خواستار پیگیری افتتاح این طرح شده و عنوان کردند: برای درمان باید 75 کیلومتر تا زاهدان طی نمایند.

در تماسی که این پایگاه خبری با محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان داشت، وی با بیان اینکه این پروژه سال 91 شروع شد اما در سال 93 پیمانکار قرار داد را فسخ کرد، گفت: بهمن ماه سال 93 این پروژه با پیمانکار دیگری بسته شد که تا کنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه تا 6 ماه آینده این طرح به بهره برداری می رسد، افزود: تا کنون اعتباری بالغ بر 155 میلیارد ریال جهت احداث بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان مرزی میرجاوه هزینه شده است که برای تکمیل این پروژه 50 میلیارد ریال دیگر هزینه لازم است.

میری هزینه تجهیزات بیمارستان را 140 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این پروژه به مساحت ۳ هزار متر مربع شامل بخش‌هایی نظیر زنان، زایمان، اطفال، داخلی و جراحی است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: این بیمارستان در ورودی شهر قرار گرفته که با افتتاح آن مهاجرت شهروندان به شهر زاهدان جهت دریافت خدمات بیمارستانی کاهش می‌یابد.

شهرستان مرزی میرجاوه در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر زاهدان واقع شده است است و بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ جمعیت آن به ۱۰۱۲۱ نفر می‌رسد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دلگان پرس، تاریخ انتشار: دوشنبه 15 شهریور 1395، کدخبر: 424952 ، www.dalganpress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین