پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
استاندار قزوین گفت: با توجه به فوت یک بیمار با ویروس جهش یافته و افزایش بستری ها، به منظور پیشگیری از بحران، به مدت دو هفته در استان قزوین وضعیت فوق العاده اعلام می‌شود.
شعار سال: هدایت الله جمالی پور بعدازظهر شنبه در جلسه ستادکرونای استان قزوین که با حضور دکتر گویا، رئیس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت در استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: در حدود یک سال گذشته در مقابله با آسیب‌های کرونا زحمات زیادی در کشور و استان کشیده شده و اقدامات دولتی و همکاری مردم قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: امروز کشور‌های توسعه یافته در مقابله با کرونا شرایط بسیار بدتری از ایران دارند و آلمان و انگلیس، آمریکا و اسپانیا با بحران مواجه شده اند و این ویروس بسیار خطرناک است.

استاندار قزوین تصریح کرد: وضعیت کشور ما حتی در تحریم بهتراز دیگر کشورهاست و عملکرد کادر درمان و سایر دستگاه‌ها بسیار مطلوب بوده و جای تقدیر دارد که ما با دست خالی توانستیم کشور را در برابر این ویروس مهلک مدیریت کنیم.
 
اعلام وضعیت فوق العاده کرونایی در قزوین

وی گفت: بدون اغراق در قزوین هم بسیار خوب عمل شده و از جناب آقای نامدار و مجموعه همکارانشان و نیز رسانه‌ها که بسیار همراه بودند تشکر می‌کنیم که توانسته اند در استانی که در محل تردد ۱۱ استان کشور قرار داشته و بیش از ۳۰ درصد جمعیت مهاجر دارد وضعیت قابل قبولی داشته است.

جمالی پور اضافه کرد: البته باید مراقب باشیم و در این شرایط مردم را نا امید نکنیم این که گفته شد چرا در خصوص ویروس جهش یافته (انگلیسی) بموقع اطلاع رسانی نشد غیر منصفانه است، زیرا هیچ کس کوتاهی نکرده و بلافاصله پس از کسب اطلاع، شورای تامین وارد کار شد و قرنطبنه و تست هم صورت گرفت هرچند تشخیص در یک شهر دیگر بوده است.

وی اظهارداشت: نباید با اطلاع رسانی غلط مردم را در تقابل با هم و یا مدیران قرار دهیم، زیرا امروز همه درحال تلاش هستند تا ویروس را کنترل کرده و آسیب‌ها را کاهش دهند و امروز روزانه ۶۰۰ تست صورت می‌گیرد و در مجموع اقدامات انجام شده قابل تقدیر است.

استاندار قزوین تصریح کرد: از رهبری جلوتر نیفتیم وقتی حسینیه امام خمینی با تعداد بسیار محدود برگزار می‌شود ما باید الگو بگیریم، همه مسلمانیم و از تعطیل شدن مراسم دینی و نماز جمعه نگران می‌شویم، اما گاهی برخی مسائلی را مطرح می‌کنند که خوراک برای بیگانه درست کرده و مدیران را زیر سوال می‌برند که اخلاقی نیست.

وی گفت: امروز باید مراقب باشیم و حرفی نزنیم که دشمنان سوء استفاده کنند، چرا تخریب می‌کنید و تهمت می‌زنید که مدیران به برگزاری مناسبت‌های دینی اهمیت نمی‌دهند در حالی که این سخنان وحدت شکن و دشمن شاد کن است لذا از دلسوزان انتظار داریم مراقب سخنان خود باشند و بدانند امروز سلامت مردم مهم است و صاحب فتوا و مجتهد در ویروس فقط وزارت بهداشت است و هر چه تصویب کرد باید برای نجات جان مردم انجام دهیم.

استاندار قزوین اضافه کرد: بدترین تصمیم برای ما تعطیلی اصناف است و با حساسیت و نگرانی زیاد برخی واحد‌ها را تعطیل می‌کنیم تا آلودگی بیشتر نشود و می‌دانیم یک‌جشن عروسی برای زوج‌های جوان و یا ترحیم برای بازماندگان مهم است، اما مسئول هستیم تا استان وارد موج دیگر کرونا و بحران نشود.

وی اظهارداشت: ویروس کرونا در تجمع جولان می‌دهد و اگر عادی انگاری شود بدون تردید وارد وضعیت بحرانی شده و مدیریت سخت می‌شود لذا در هر شهرستاتی فرماندار مسئول است و برنامه ریزی و صدور مجوز‌ها فقط با فرمانداران است.
 
اعلام وضعیت فوق العاده کرونایی در قزوین

استاندار قزوین بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید نظارت کند و هر صنفی مسئولیتش با اتحادیه است و همه توجیه شوند و هر صنفی که رعایت نکرد تعطیل کنند.

استان قزوین وارد وضعیت فوق العاده شد

جمالی پور در ادامه از وضعیت غیر عادی در استان خبر داد و اظهارداشت: با توجه به فوت یک بیمار بر اثر ویروس جهش یافته (انگلیسی) از امروز به مدت دو هفته شرایط فوق العاده اعلام می‌کنیم و هر صنف و گروهی که رعایت نکرد تعطیل شده و با متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی گفت: روند بستری و فوتی‌ها در استان افزایش یافته و اگر غفلت کنیم مدیریت بسیار سخت می‌شود لذا قرارگاه و ستاد با نظر فرمانداران تصمیم می‌گیرند و اصناف به کسانی که ماسک نمی‌زنند حق ندارند خدمات ارائه کنند.

استاندار قزوین افزود: تشییع جنازه در استان ممنوع است و تحویل جنازه توسط مامور آرامستان‌ها در اول وقت در صبح صورت می‌گیرد و حداکثر ۵ نفر از وابستگان متوفی مجازند در تشییع و تدفین شرکت کنند.

وی بیان کرد: هر گونه تشییع و مجلس ترحیم همچنان ممنوع است و مجالس ترحیم به صورت مجازی باید برگزار شود و هر گونه تجمع در ورزش هم ممنوع شده و مسابقات بدون حضور تماشاگر مجاز است و از ورزشکاران هم قبل از هر بازی تست گرفته شود.

جمالی پور یادآورشد: همچنین فعالیت کافی شاپ‌ها و کافی نت‌ها اگر پروتکل‌ها رعایت نشود تعطیل خواهد شد و باشگاه‌های ورزشی بعد از ساعت ۸ شب باید تعطیل شده و نظارت بر واحد‌های صنفی هم تشدید شود و هر مغازه یا فروشگاه‌های زنجیره ای، مجتمع‌های تجاری و پاساژ‌ها اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند تعطیل خواهند شد و همه پاساژ‌ها باید توسط پلیس در محل ورودی کنترل شود.

وی افزود: تالار‌های پذیرایی به شرط رعایت ظرفیت ۳۰ درصدی مجاز به فعالیت هستند و هر رستوران و تالاری که بهداشت و مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکند در بار اول دو هفته، نوبت بعدی ۴۵ روز و تخلف سوم تا دو ماه تعطیل خواهد شد.

استاندار قزوین در خصوص قرنطینه روستای حسین آباد آبیک و تست همه اهالی آن دستور لازم را صادر کرد تا سلامت مردم این منطقه حفظ شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۳۶۶۱۰، borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
قبول كنيم كه شرايط در زمينه كرونا داره وارد خيز چهارم ميشه كه به قول نمكي سهمگين تره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین