پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۶
وکیل باسابقه انگلیسی بعنوان دادستان کل در دیوان بین‌المللی کیفری انتخاب شد.
شعار سال، به گزارش سرویس ترجمه؛ کریم خان وکیل باسابقه و پیشکسوت انگلیسی بعنوان دادستان دیوان لاهه انتخاب شده است. او جانشین فاتو بنسوده خواهد شد و کار خود را از ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) بصورت رسمی آغاز می‌کند. کریم خان برای نشستن بر کرسی دادستانی کل دیوان بین‌المللی لاهه با سه رقیب خود رقابت کرد. دیوان کیفری بین‌المللی در سال ۲۰۰۲ میلادی با هدف کمک به استقرار و حفظ صلح و امنیت در جهان کار خود را در شهر لاهه آغاز کرد. اساسنامه رم که این دیوان براساس آن تأسیس شد، از سوی ۱۲۳ کشور تصویب شده است، اما آمریکا به رغم حضور در مذاکرات تدوین اساسنامه دیوان، از تصویب آن خودداری کرد.
کریم خان که ۵۰ ساله است پیشتر ریاست تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایات داعش را برعهده داشته است. بنسوده که خان به جای او بر کرسی دادستانی لاهه خواهد نشست مورد غضب واشنگتن بود. بنسوده رهبری تحقیقات در مورد جنایات آمریکا در افغانستان را برعهده داشت و به تازگی نیز صلاحیت دادگاه را برای رسیدگی به امور اراضی فلسطینی (اشغالی) را تایید کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۹۹، کد خبر: ۱۰۹۷۴۰۴، www.fa.shafaqna.com.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
اي كاش ايران هم ميتونست جايگاه خوبي در زمينه بين المللي و تصدي اين ژست ها داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین