پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
وزیر دادگستری فرانسه روز یکشنبه گفت که مایل است که ۱۸ سالگی را به عنوان سن قانونی برای ابراز رضایت نسبت به برقراری رابطه جنسی با اعضای خانواده تعیین کند.

شعار سال: درحالی که بر اساس تخمین ها از هر ۱۰ فرانسوی یک نفر در دوران کودکی از سوی اعضای خانواده یا نزدیکان و آشنایان خود مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته است، دولت فرانسه از قانونی کردن ازدواج با محارم می گوید!
 
این خبر با واکنش های منفی زیادی رو به رو شده است.
 
دولت فرانسه روز سه شنبه گذشته از اینکه رابطه جنسی همه افراد بزرگسال با کودکان زیر ۱۵ سال بدون نیاز به بررسی رضایت یا عدم رضایت کودک ممنوع شود استقبال کرده بود.
 
دولت فرانسه در واکنش به بحث های اخیر در این کشور در مورد اذیت و آزار جنسی کودکان از سوی اعضای خانواده و نزدیکان خود در نظر دارد تا قوانین موجود را اصلاح کند.
 
ازدواج خواهر و برادر در کدام کشور قانونی است؟

این قانون در حالی در فرانسه در حال بررسی است که تقریبا در تمام کشورها ازدواج با محارم کاری مذموم یا غیر قانونی است. جالب است که حتی به تازگی دادگاهی در آلمان بر غیرقانونی بودن آن تاکید کرد.
 
در کشورهايی مانند بلژيک و پرتغال و هلند و ترکيه، گرچه رابطه‌ی جنسی میان اعضای درجه‌ یک خانواده در مجموع مذموم است، ولی مشمول مجازات نمی‌شود.
 
در قوانين کيفری آلمان اما تا دو سال زندان برای آن در نظر گرفته شده است، چون بيم آن می‌رود که بچه‌ی توليدشده به اين يا آن صورت دچار عقب‌ماندگی باشد.
 
روابط جنسی و تولید مثل میان اعضای درجه‌ یک خانواده (والدین با بچه‌ها و خواهران با برادران) کماکان در آلمان ممنوع و مشمول مجازات خواهد بود.
 
به گزارش دویچه وله ، دادگاه قانون اساسی آلمان روز پنجشنبه، ۱۳ مارس، ماد‌ه‌ای در قوانین کیفری که بر مجازات این نوع رابطه ناظر است را در تطابق با قانون اساسی ارزیابی کرد.
 
قانون ازدواج با محارم فرانسه چه می گوید؟

به گزارش یورونیوز، در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد هرگونه رابطه جنسی بزرگسالان با کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع خواهد بود.
 
اریک دوپون مورتی، وزیر دادگستری فرانسه روز یکشنبه گفت که مایل است که ۱۸ سالگی را به عنوان سن قانونی برای ابراز رضایت نسبت به برقراری رابطه جنسی با اعضای خانواده تعیین کند.
 
در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد هرگونه رابطه جنسی بزرگسالان با کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع خواهد بود.
 
بیش از ۱۶۰ شخصیت فرهنگی و هنری فرانسه اخیرا در بیانیه ای خواستار تعیین ۱۸ سالگی به عنوان سن قانونی برای ابراز رضایت نسبت به رابطه جنسی با اعضای خانواده شده بودند.
 
در این بیانیه آمده بود که در صورت اصلاح قانون و تعیین سن ۱۸ سالگی برای رابطه جنسی رضایتمندانه با اعضای خانواده دیگر کسی نمی تواند ادعا کند که قربانی اذیت و آزار جنسی با «رضایت خودش» تن به رابطه داده بود.
 
قانونی کردن ازدواج با محارم به بهانه مقابله با کودک آزاری

بحث بر سر حمایت از کودکان در برابر اذیت و آزارهای جنسی اعضای خانواده هایشان پس از آن در محافل مختلف فرانسه مطرح شد که کمی کوشنر، دختر وزیر خارجه پیشین این کشور با انتشار کتابی از اذیت و آزار جنسی برادرش از سوی ناپدری شان پرده برداشت.
 
بسیاری از عاملان اذیت و آزار جنسی کودکان در خانواده ها اغلب در دفاع از خود ادعا می کنند که کودک با «رضایت» خودش با آنها رابطه جنسی برقرار کرده بود.
 
دولت فرانسه با اصلاح قوانین موجود در نظر دارد تا امکان طرح چنین ادعایی را از عاملان اذیت و آزار جنسی کودکان بگیرد.
 
در صورت تصویب نهایی این پیشنهاد هرگونه رابطه جنسی بزرگسالان با کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع خواهد بود. این در حالی است که نوجوانان بالای ۱۵ سال می توانند با رضایت خودشان با افراد بزرگسال (به استثنای افراد بزرگسال در خانواده شان) رابطه جنسی برقرار کنند. بنا به پیشنهاد دولت فرانسه هرگونه رابطه جنسی افراد بزرگسال با کودکان زیر ۱۸ سال عضو خانواده هایشان مصداق اذیت و آزار یا تجاوز جنسی خواهد بود.
 
وزیر دادگستری فرانسه اعلام کرده است که قوانین موجود برای حمایت از کودکان در برابر اذیت و آزارهای جنسی در درون خانواده ها احتمالا ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) اصلاح خواهد شد.
 

تعداد بازدید : 11
 

پایگاه تحلیلی- خبری شعارسال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
من حس ميكنم دولت فرانسه داره براي اثبات راه ازادي بيان بدترين مسير ممكن رو. پيش ميره و فضاحت اخلاقي به بار مياره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین