پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
سه خط لوله مهم انتقال فرآورده‌های نفتی کشور از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

  شعار سال:سه خط لوله 26 اینچ انتقال فرآورده شازند - قم - ری به طول 293 کیلومتر با ظرفیت انتقال 300 هزار بشکه فرآورده در روز، 20 اینچ نائین - کاشان – ری به طول 420 کیلومتر با ظرفیت انتقال 204 هزار بشکه در روز فرآورده و 14 اینچ تبریز - خوی – ارومیه به طول 220 کیلومتر از تبریز به ارومیه با ظرفیت کل 65 هزار بشکه در روز فرآورده، امروز از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
 
سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پروژه خط لوله شازند - قم - ری 2 هزار و 500 میلیارد ریال،  پروژه خط لوله نائین - کاشان - ری 5 هزار و 40 میلیارد ریال و 84.5 میلیون یورو وپروژه تبریز - خوی - ارومیه 2 هزار و 100 میلیارد ریال بوده است.
 
افزایش ظرفیت انتقال فرآورده به میزان 300 هزار بشکه در روز در مسیر شازند تا ری و 4.3 میلیون مترمکعب خاکبرداری از جمله اقدام‌ها در پروژه خط لوله شازند - قم - ری است. پیمانکار این پروژه که قرارداد آن به صورت EPC بوده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) و مشاور آن مهندسین مشاور طرح‌اندیشان بوده است.
 
انتقال بخشی از گازوئیل، نفت سفید و بنزین تولیدشده در پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس، بندرعباس و پالایشگاه آتی هرمز به نائین و کاشان و از آنجا به تهران از جمله اهداف موردنظر احداث خط لوله نائین - کاشان - ری بوده است. احداث 10 مخزن سقف ثابت و متحرک جمعاً به ظرفیت 300 هزار مترمکعب در نائین از جمله طرح‌های جانبی این پروژه به‌شمار می‌رود، افزون بر آن در قالب این پروژه تلمبه‌خانه جدید کاشان احداث شد و تلمبه‌خانه موجود نائین نیز توسعه یافت. در قالب این پروژه افزون بر احداث 420 کیلومتر خط لوله 20 اینچ مجهز به سیستم نشت‌یاب در حد فاصل نائین، کاشان و ری، توسعه و ارتقای پست برق موجود، ایجاد 6 کیلومتر خط انتقال برق 63 کیلوولت از کاشان به تلمبه‌خانه کاشان و توسعه پست برق 63 کیلوولت کاشان و توسعه پایانه ری مدنظر قرار گرفت.
 
در قالب این پروژه  8 هزار و 800 تن عملیات ساخت و نصب مخازن، 2 هزار و 867 مترمربع ساختمان اداری، احداث ابنیه و سازه‌های صنعتی به مساحت 5 هزار و 330 مترمربع، نصب 30 دستگاه تجهیزات دوار اجرایی شده است. نوع قرارداد این پروژه EPC و پیمانکار آن شرکت مشارکت نصر بوده است.
 
تهیه و نصب سه دستگاه الکتروپمپ، ساخت یک دستگاه مخزن رلیف 240 مترمکعبی، احداث ساختمان‌های اداری و صنعتی پایانه خوی و ارومیه، اجرای لوله‌کشی پایانه 8 اینچ خط قدیم ارومیه، ساخت 24 کیلومتر خط لوله 10 اینچ سلماس - خوی و تأسیسات میان مسیری، اجرای 260 کیلومتر کابل فیبر نوری، احداث تأسیسات تکمیلی خط لوله تبریز - خوی - ارومیه از جمله اقدام‌های انجام‌شده در اجرای پروژه خط لوله تبریز - خوی - ارومیه بوده است. در این پروژه که نوع قرارداد آن EPC بوده، 2 هزار و 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و از جمله مزایای اجرای آن حذف تردد 500 دستگاه نفتکش است که افزون بر صرفه‌جویی اقتصادی، مزایای زیست محیطی نیز به همراه دارد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:   4 اسفند  1399  ، کدخبر: www.tasnimnews.com، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
بهره برداری رسیدن این پروژه ها حوب هست ولی خروجی خوبی هم باید داشته باشه در اینده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین