پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
در روز‌های اخیر توئیت یک دانشجو که به دلیل جرم سیاسی، سابقه زندانی شدن دارد و به همین دلیل، حساب کاربری او در یکی از تاکسی‌های اینترنتی مسدود شده است، واکنش‌هایی را در فضای مجازی برانگیخت؛ تپسی و اسنپ می‌گویند سوءپیشینه‌ها را ناجا به آن‌ها اعلام می‌کند و قابل اعتراض هم هستند.

شعار سال:   او در توئیت خود نوشته بود که دانشجو است و برای تامین مخارج به کاری پاره وقت نیاز دارد. اما به دلیل سوءپیشینه حساب کاربری او مسدود شده است.
 
تجارت‌نیوز این موضوع را از روابط عمومی هر دو شرکت بزرگ تاکسی اینترنتی پیگیری کرد که چه جرایمی باعث ممنوعیت فعالیت رانندگان می‌شود؟

تپسی: امکان اعتراض وجود دارد
 
روابط عمومی تپسی در پاسخ به این پرسش توضیح داد که برای حفظ امنیت مسافران در طول سفر و طبق دستورالعمل وزارت کشور، استعلام سوءپیشینه از پلیس، پیش‌نیاز فعالیت در ناوگان تاکسی‌های اینترنتی است.
 
بر اساس این توضیح، سوابق و صلاحیت سفیران، پس از ثبت‌نام اولیه، از طریق پلیس مورد استعلام قرار می‌گیرد؛ نتیجه این استعلام حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ثبت‌نام، به صورت سیستمی و «بله/خیر» و بدون ارائه جزییات درباره نوع و دلیل سوءپیشینه به تپسی اعلام می‌شود.
 
تپسی اضافه کرده است، کسانی هم که صلاحیت آنها در این استعلام احراز نشود، امکان فعالیت به عنوان سفیر را ندارند که به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
اما آیا امکان اعتراض به این موضوع وجود دارد؟ تپسی در این مورد توضیح داده است که اگر فرد نسبت به این موضوع اعتراض داشته باشد، می‌تواند اعتراض خود را از طریق شماره اعلام شده در پیامک اطلاع‌رسانی، به تپسی اعلام کند. این اعتراض به پلیس اعلام می‌شود تا بررسی مجدد روی آن انجام شود.

اسنپ: تجاوز به عنف و نزاع‌ خیابانی را نمی‌پذیریم
 
روابط عمومی اسنپ نیز در پاسخ به پیگیری تجارت‌نیوز، اعلام کرده است که صلاحیت کاربران راننده‌ اسنپ از سوی پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بررسی و تائید می‌شود؛ افرادی با سوء‌پیشینه‌هایی نظیر تجاوز به عنف، نزاع‌ خیابانی، ضرب و‌ شتم، قاچاق و توزیع مواد مخدر ‌‌و همچنین جرایمی که برای فعالیت در تاکسی اینترنتی تهدید محسوب می‌شوند، امکان فعالیت در اسنپ را ندارند.
 
در ادامه این توضیح آمده است: در صورتی که فرد ثبت‌نام کننده جرمی خارج از موارد فوق در سوءپیشینه خود داشت و مایل بود به عنوان کاربر راننده در اسنپ فعالیت کند، اما در استعلام‌ ناجا رد شده بود، می‌تواند این موضوع را از اسنپ پیگیری کند.
 
واحد عملیات اسنپ برای این افراد پرونده تجدیدنظر تشکیل می‌دهد و از متقاضی می‌خواهد فرمی درباره علت و زمان جرم خود را تکمیل کند. پس از تجمیع مدارک، اسنپ این فرم‌ها را به‌صورت هفتگی برای پلیس ارسال می‌کند تا در کمیسیون بررسی صلاحیت پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، صلاحیت این افراد برای فعالیت مجدد بررسی شود.
 
بر اساس توضیح اسنپ، در این مرحله، پلیس بنا بر سال وقوع جرم و نوع جرم و همچنین دستورالعمل‌های داخلی خود در مورد فعالیت افراد تصمیم‌گیری می‌کند و نتیجه به اسنپ ابلاغ می‌شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تجارت نیوز  ، تاریخ انتشار:  7 اسفند 1399  ، کدخبر: 517017،www.tejaratnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین