پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای تابستان ۱۴۰۰ هنوز تعداد شهر‌های دارای تنش آبی مشخص نشده و باید دید تا پایان سال میزان بارندگی‌ها چقدر خواهد شد، اما قطعا تعداد شهر‌ها و روستا‌های دارای تنش آبی افزایش می‌یابد و پیش بینی می‌شود که این عدد به بیش از ۲۰۰ برسد.
شعار سال: حمیدرضا کشفی، با بیان اینکه اقداماتی که طی چند سال گذشته انجام شده تعداد شهر‌های دارای تنش آبی را از ۵۴۷ در تابستان سال جاری به ۱۷۰ شهر رساندیم، اظهار کرد: بدین معنا که  تعداد شهر‌های دارای آب پایدار که در سال ۱۳۹۴ تنها ۵۷۱ شهر بود اکنون به ۹۸۷ شهر رسیده است.

وی افزود: تابستان سال ۱۳۹۹ با اقدامات گسترده‌ای که توسط دولت انجام شد شهر‌های دارای تنش آبی ۱۷۰ شهر شد، اما به دلیل عدم بارش باران و برف و بدین خاطر که امسال تا کنون کمتر از ۵۰ درصد باران را ذخیره کرده ایم، تعداد شهر‌های دارای تنش آبی افزایش خواهد یافت و پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ شهر دارای تنش داشته باشیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت شهر‌های دارای تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۹، گفت: از ۱۷۰ شهر دارای تنش آبی در تابستان سال جاری معادل ۹۵ شهر در وضعیت زرد، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۲ شهر در وضعیت وقرمز بودند.

به گفته کشفی شهر‌هایی که به لحاظ حضور در پهنه خشکسالی وضعیت قرمز دارند یعنی بیش از ۲۰ درصد آب مورد نیاز کمبود در آن مناطق وجود دارد، در وضعیت نارنجی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به آب مورد نیاز کمبود دارند و به کمتر از ۱۰ درصد کمبود نسبت به نیاز نیز وضعیت زرد گفته می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار:۸ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۵۶۳۵۵، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
170 شهر واقعا زياده و نميتونيم براي اين عزيزان كاري بكنيم يعني؟ با اين همه متخصص و وجود زير ساخت اگر بازهم كاري بر نمياد ايران از عدم وجود همت هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین