پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
معاون اقتصادی استاندار لرستان گفت: پروژه‌هایی همچون لاستیک سازی و فولاد ازنا که با بخش خصوصی در حال انجام است، باید به سرانجام برسد.
شعار سال: اسد عبدالهی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان در خرم آباد اظهار داشت: این روز‌ها در حوزه صنعت کار‌های خوبی انجام گرفته است. وی بیان کرد: کار‌هایی هم شروع شده که سرانجام آن‌ها همانند لاستیک سازی، فولاد ازنا و منطقه ویژه اقتصادی بروجرد مطالبه اصلی مردم است.

معاون اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد: بخش خصوصی در این حوزه کار‌های نیمه تمامی را انجام داده است و اکثر این افراد سرمایه گذاران غیر بومی هستند که متاسفانه فولاد ازنا با بیش از سه هزار میلیارد تومان هزینه، منطقه ویژه اقتصادی بروجرد و لاستیک سازی خرم آباد همچنان نیمه کاره رها شده اند.

عبدالهی اضافه کرد: علی رغم تحریم‌های اقتصادی و کرونا برخی از صنایع لرستان مانند نساجی بروجرد، نیروگاه خرم آباد، کشت و صنعت لرستان به فعالیت خود ادامه داده و افراد زیادی را در بخش‌های مختلف مشغول به کار کردند که جای تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به اینکه به آینده استان لرستان امیدوار هستیم، یادآور شد: لرستان یکی از استان‌های در زمینه آب و خاک، پوشش جنگلی و معادن دارای ظرفیت‌های فراوانی است. معاون استاندار لرستان گفت: این استان در زمینه صادرات در حوزه پتروشیمی و کشاورزی طی سال جاری مثبت عمل کرده و جای تقدیر و تشکر دارد. عبدالهی یادآور شد: کار در حوزه صنعت معدن تجارت سنگین است و باید افرادی که این مسوولیت‌ها را متقبل می‌شوند، با پشتکار در راستای خدمات به مردم قدم بردارند.
 
اقتصاد لرستان در تمام بخش‌ها متحول می‌شود

سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: یک هزارو ۱۵۰ پروانه بهره برداری در لرستان در بخش صنعت و معدن صادر و ۲۳ هزار فرصت شغلی ایجاد شده که بیش از ۹۷ درصد از آن‌ها صنایع کوچک و متوسط است.

بختیار رازانی اظهار داشت: لرستان در اوایل انقلاب پشتیبان جنگ بوده و در آن زمان از طریق دولت و بخش خصوصی در راستای توجه به صنعت بزرگ هیچ‌گونه توجهی به این استان نشده است.

وی یادآور شد: امروز صنایع بزرگی در استان لرستان انجام نشده و اگر هم انجام شده همانند لاستیک سازی با مشکلاتی روبرو شده است. رازانی تصریح کرد: ۵۳ هزار واحد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان لرستان وجود دارد، ولی بیشترین میزان اشتغال در حوزه خدمات است.

سرپرست سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: استان لرستان در زاگرس میانی قرار گرفته و علیرغم این که بسیاری از استان‌های زاگرس نشین از صنایع بزرگی برخوردار هستند، اما این استان محروم مانده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۷۶ معدن در استان لرستان موجود است که از این تعداد ۱۷۲ معدن با ۲ هزار نفر اشتغال فعالیت دارند. رازانی توجه به معادن لرستان را مهم برشمرد و گفت: اگر تنها در زمینه معدن در استان لرستان اقداماتی صورت گیرد، اقتصاد لرستان در تمام بخش‌ها متحول می‌شود.

بهزاد منصوری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان گفت: لرستان در حوزه صنعت معدن دارای ظرفیت‌های فراوانی است که امیدوارم با همدلی و همراهی همه همکاران این حوزه بتوانیم اقداماتی انجام دهیم. در این آیین از زحمات بختیار رازانی سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تقدیر و بهزاد منصوری به عنوان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان لرستان منصوب شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از می متالز، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: metals.ir، ۲۰۱۱۴۲
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین