پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
با توجه به اینکه برنامه‌ای برای قرنطینه شهر‌ها و محدودیت تردد در ایام نوروز اعلام نشده، با مسافرت‌ها به سمت بوشهر باید منتظر خیز چهارم کرونا و تبدیل شرایط این استان مشابه خوزستان بود.
شعار سال: با توجه به اینکه برنامه‌ای برای قرنطینه شهر‌ها و محدودیت تردد در ایام نوروز اعلام نشده، با مسافرت‌ها به سمت بوشهر باید منتظر خیز چهارم کرونا و تبدیل شرایط این استان مشابه خوزستان بود.

شب گذشته رنگ بندی جدید شهر‌ها براساس وضعیت کرونایی از سوی وزارت بهداشت منتشر شد که هیچ کدام از نقاط استان بوشهر در وضعیت قرمز یا نارنجی نبودند.

این درحالیست که طبق دستور مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملا ممنوع است، اما سفر به شهر‌های آبی و زرد امکان پذیر خواهد بود.

این تصمیم نگرانی‌هایی را در میان هم استانی‌ها رقم زده که شاهد هجوم مسافران به بوشهر در روز‌های پایانی سال و ایام نوروز باشند، مسافرانی که حادتر شدن شرایط بیماری کرونا سوغات آن‌ها خواهد بود.

با توجه به ضعف زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان بوشهر و نرخ بالای برخی بیماری‌های زمینه‌ای در استان، اگر موج جدید کرونا شروع شود، باید منتظر روز‌های تلخی مشابه خوزستان بود، خصوصا اینکه موج جدید بیماری با کرونای جهش یافته همراه شده و سریع‌تر به نقطه اوج می‌رسد.

همچنین در یکسالگی شیوع کرونا در کشور، کادر درمان در فرسودگی و خستگی مفرط است و نیاز به تازه کردن نفس و انرژی دارد، از این رو خودداری مسئولان از قرنطینه شهر‌ها و آزاد گذاشتن سفر به شهر‌هایی که فعلا در شرایط کم خطرتری هستند، به قرمز شدن این مناطق منجر می‌شود.

به گفته کارشناسان مهار کرونا راهی جز واکسینه شدن بیش از ۷۰ درصد مردم ندارد، اما با توجه به روند کنونی واکسیناسیون در کشور و پیش بینی مسئولان مبنی بر آغاز واکسیناسیون عمومی تا خرداد سال آینده، چاره‌ای جز پیشگیری بیشتر و افزایش مراقبت‌های بهداشتی باقی نمی‌ماند.

اگرچه مسئولان استانی می‌گویند اختیار بستن راه‌های ورودی و محدودیت در تردد خودرو‌ها در سطح ستاد ملی کرونا است، اما انتظار می‌رود نگرانی مردم از عدم ممنوعیت سفر به بوشهر به اطلاع مسئولان مرکزنشین رسانده و پیگیر اجرای تصمیماتی در کاهش این دغدغه باشند؛ قبل از آنکه دیر شود.

فهرست شهر‌های قرمز کرونا

آباد ان، اهواز، بند ر ماهشهر، خرمشهر، د زفول، د شت آزاد گان، رامهرمز، شاد گان، شوشتر، کارون و هویزه د ر وضعیت قرمز قرار د ارند.

فهرست شهر‌های نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقد ه د ر استان آذربایجان غربی، شهرضا د ر استان اصفهان، امید یه، ایذه، باغ ملک، حمید یه، شوش، هفتکل، هند یجان و اند یمشک د ر استان خوزستان، د هلران د ر استان ایلام، د امغان و شاهرود د ر استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر د ر استان فارس، سیرجان د ر استان کرمان، کهگیلویه و گچساران د ر استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان د ر استان گلستان، رود بار و رود سر د ر استان گیلان، آمل، رامسر و ساری د ر استان مازند ران و خمین د ر استان مرکزی شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونا د ر هفته آیند ه هستند. نکته حائزاهمیت این است که رنگ بند ی‌های اعلام شد ه ممکن است د ر روز‌های آتی با تغیراتی همراه باشد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خلیج فارس، تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹، کدخبر: pgnews.ir، ۳۸۷۴۹۹
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین