پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
زمانی که صفویان به قدرت رسیدند، مردم ایران بیش‌تر اهل تسنن بودند. با به قدرت رسیدن شاه اسماعیل و اعلام رسمیت تشیع، بیش‌تر مردم ایران به این مذهب شیعه روی آوردند. از دلایل رسمی کردن مذهب تشیع به وسیله صفویان، ایجاد وحدت و یگانگی میان مردم، مشخص کردن ایران از دیگر کشور‌های اسلامی و تأمین استقلال کشور بود.

شعار سال:  اسماعیل ، ملقب به اوالمظفر بهادرخان حسینی ، و معروف به شاه اسماعیل یکم موسس در حالی که چهارده سال بیشتر نداشت به کمک مریدانی که سخت به او معتقد بودند در سال 880 هجری شمسی شاه ایران شد و سلسله خویش را به نام جدش صفی الدین "صفویه " نامید .

وی با رسمی کردن مذهب شیعه و با زنده کردن هویت ایرانی مرزهای ایران را به حدود مرزهای ساسانیان رسانید و در واقع ایران را به عنوان یک واحد سیاسی مستقل پس از اسلام پس از حدود 880 سال ، تاسیس و تثبیت کرد .از وی اشعاری به ترکی آذربایجانی و به فارسی با تخلص " ختایی " برجای مانده است.

شاه اسماعیل یکم در خلال 10 سال پس از حرکت از لاهیجان به اردبیل رفت و از آن جا سراسر ایران را از کرمان و فارس و خراسان تا خوزستان و عراق عرب زیر پرچم دولت واحدی درآورد و ملوک الطوایفی را از ایران برانداخت و سیاست تمرکز را مستقر ساخت

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال خبری تحلیلی فتن

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین