پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
یک کارشناس انرژی اظهار داشت: مشخص است که عربستان از دیرباز گوش بفرمان غربی‌ها علیه سیاست‌های کشور‌های منطقه بوده و زمانی که فروش نفت ایران تحریم شد، عربستان با همکاری امارات به ترامپ قول داده بودند که با افزایش تولید مانع از نوسان بازار خواهند شد. روسیه نیز ثابت کرده که در صورت وجود منفعت بیشتر در کنار ایران خواهد بود.
شعار سال: زانا احمدی درباره تاثیر توسعه میادین نفتی کشور‌های رقیب و یا کشور‌های نوظهور بر روند بازگشت ایران به بازار‌های بین‌المللی اظهار داشت: موضوع مهم تقاضای جهانی نفت و البته خصوصیات نفت سنگین ایران است که بسیاری از پالایشگران به آن نیاز دارند. واقعیت امر این است که پالایشگران آسیایی تشنه نفت کشور‌هایی همچون ایران هستند برای فهمیدن این موضوع کافی است به برنامه‌های بلندمدت اقتصادی، استراتژیک و ظرفیت پالایشگاهی در سال‌های آینده آن‌ها توجه کنیم، چراکه همه آن‌ها نیازمند تنوع در واردات انرژی از کشور‌های مختلف به خصوص کشور‌های نزدیک هستند.

وی افزود: موضوع بعد سهمیه ایران در اوپک است که با بازگشت ایران می‌تواند با تولید بیشتر نفت و احیای صادرات نفت، آن را با اتخاذ سیاست‌های مناسب در اوپک پس بگیرد و در خصوص صادرات نفت کشور‌های عراق، عربستان، امارات و کویت با توجه به موضوع حضور ایران در اوپک راهبرد مناسب کشور و همکاری اعضا تا حد زیادی می‌تواند به بازگشت نفت ایران به بازار‌های جهانی کمک کند.

این تحلیلگر حوزه انرژی درباره موانع احتمالی که انرژی‌های نو بر سر راه بازار نفت ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: به نظر بنده در خصوص انرژی‌های نو بسیار اغراق می‌شود و حداقل تا ۴۰ سال آینده رقیب جدی برای انرژی فسیلی به شمار نخواهند آمد.

وی در ارزیابی نقش روسیه و عربستان را در بازیگری انرژی جهان و همچنین ایجاد مانع بر سر راه ایران گفت: دو کشور روسیه و عربستان به دلیل اینکه بیشترین تولید نفت جهان را دارند در خصوص رگولاتوری و تنظیم بازار نفت نقش بسزایی داشته و دارند چراکه در بازه یک سال گذشته نقش موثر آن‌ها در اوپک‌پلاس و موضوع کاهش تولید در حمایت از افزایش قیمت نفت مشخص شده است.

احمدی بیان داشت: مشخص است که عربستان از دیرباز گوش بفرمان غربی‌ها علیه سیاست‌های کشور‌های منطقه بوده و زمانی که فروش نفت ایران تحریم شد، عربستان با همکاری امارات به ترامپ قول داده بودند که با افزایش تولید مانع از نوسان بازار خواهند شد. روسیه نیز ثابت کرده که در صورت وجود منفعت بیشتر در کنار ایران خواهد بود چراکه سرمایه‌گذاری نیمه‌کاره روس‌ها در بخش انرژی، به خصوص در قرارداد‌های جدید نفتی گویای موضوع است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۵۰۷۷۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
0
0
روسیه هم داره از تحریم های ایران در منطقه واقعا سود می بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین