پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
معاون توانبخشی بهزیستی کشور گفت: در لایحه اصلاحیه حمایت از حقوق معلولان به مجلس شورای اسلامی درصدد افزایش میزان مستمری های افراد دارای معلولیت شدید هستیم.

شعار سال: حسین نحوی نژاد روز دوشنبه در آیین افتتاح مسابقه های ملی مهارت ویژه معلولان، افزود: اکنون مصوبه ای نیز ازسوی رییس جمهوری به دستگاه های اجرایی برای آموزش رایگان، مهارت آموزی و پیشگیری از معلولیت ها ارائه شده که حاکی از نگاه ویژه دولت به این قشر است.

وی ادامه داد: لایحه اصلاحیه حمایت از حقوق معلولان که درشهریورماه جاری به مجلس تقدیم شد و اعلام وصول آن حاکی از تلاش مجلس دراین زمینه تا قبل از پایان مجلس نهم است.

نحوی نژاد گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد دارای معلولیت شدید از مستمری ناچیزی برخوردار هستند، براساس این لایحه ازحداقل دستمزد معلولان برخوردار شده و به نوعی مستمری ها هزار درصد رشد می یابد.

وی خاطرنشان کرد: دراین بین نباید از نقش موثر تشکل های غیردولتی در حمایت از معلولان غافل شد و امید می رود هرچه بیشتر از این ظرفیت استفاده شود.

در مسابقه های ملی مهارت ویژه معلولان که درمرکز شماره یک آموزش فنی و حرفه ای کرج برگزار شد مدیرکل بهزیستی استان البرز نیز گفت: این دوره از مسابقه ها از دوشنبه 25 لغایت 28آبان ماه جاری خواهد بود که در آن 36 معلول از سراسر کشور شرکت کرده که از بین آنان هشت نفر برای مسابقه های انتخابی ابیلمپیک فرانسه (2016 ) انتخاب می شوند.

داریوش بیات نژاد افزود: برنامه نویسی رایانه، طراحی پوستر ،طراحی شخصیت ،عکاسی فضای باز،طراحی اتوکد ، طراحی وب ،نقاشی ، کنده کاری چوب از رشته های رقابتی در مسابقه های ملی مهارت ویژه معلولان است .

مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقه ها با همکاری مشترک بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه ای استان البرز برگزار می شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 25 آبان 1394، کد مطلب: 81840660 (4990450):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین