پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور با اشاره به اینکه فرآورده‌هایی که فاقد مجوز بهداشتی از سازمان غذا و دارو باشند به عنوان غیر مجاز تلقی می‌شوند، گفت: ایجاد عوارض به دنبال استفاده از ژل و خمیر‌های بازی‌های غیر مجاز تهدیدی جدی برای سلامت کودکان و نوجوانان است.
شعار سال: دکتر نوشین محمدحسینی اظهار کرد: درخواست صدور مجوز تولید ژل و خمیربازی باید توسط اداره کل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذاودارو و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، طبق ضوابط و مقررات بهداشتی موجود بررسی و در صورت تائید فرآورده، مجوز بهداشتی آن صادر می‌شود.
 
 
خمیر‌ بازی غیرمجاز سلامت کودکان و نوجوانان را تهدید می‌کند
 
 
احتمال بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف این فرآورده‌ها

وی افزود: فرآورده‌هایی که فاقد شناسه و مجوز‌های لازم از سازمان غذا و دارو باشند به عنوان فرآورده‌های غیر مجاز تلقی می‌شوند که اغلب مصرف کنندگان فراورده‌های غیر مجاز اکثرا در رده سنی آسیب پذیر کودکان و نوجوانان هستند و احتمال بروز عوارض جبران ناپذیر به دنبال مصرف این فرآورده‌ها وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مصرف فرآورده‌هایی غیرمجاز باید مردم قبل از خرید اینگونه فراورده‌ها به پروانه ساخت و لوگوی سازمان غذا و دارو و شناسه درج شده توجه داشته و از اصالت آن مطمئن شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سازمان غذا و دارو، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۱۹۵، ifdana.fda.gov.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
الان شما فکر میکنی این خمیر بازی هایی که در بازار هست همشون استاندارده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین