پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۶۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵
پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد از جمله پروژه‌های نیمه تمام استان لرستان است که با گذشت ۲۲ سال نیازمند بازسازی است در حالی که هیچ گاه مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

شعار سال:پروژه هتل صخره‌ای خرم‌آباد به عنوان کلیدی‌ترین پروژه گردشگری استان لرستان، سال 78 در زمینی به مساحت 7 هزار و 800 مترمربع کلنگ زنی شد و بنا بود زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را ایجاد و خلأ نبود مکان‌های اقامتی مناسب برای گردشگران در استان را پُر کند، اما اکنون با گذشت 22 سال همچنان در هاله‌‌ای از ابهام است و علی‌رغم اینکه بارها از طرف مسئولان و سرمایه‌گذاران وعده افتتاح این پروژه داده شد اما کسی پایان خوشی برای آن تصور نمی‌‌کند.
 
سرمایه گذار سابق هتل صخره‌ای خرم‌آباد در بیست و پنجم اردیبهشت ماه سال 94 در جلسه کارگروه گردشگری استان با بیان اینکه عده‌ای مانع تکمیل هتل هستند اظهار داشت: علی‌رغم مشکلات هفته دولت سال جاری هتل صخره‌ای خرم‌آباد گردشگر می‌پذیرد.
 
عده‌ای مانع تکمیل هتل هستند
 
وی در این جلسه در رابطه با استخدام نیرو در این مجموعه نیز افزود: تا کنون 412 نفر ثبت نام کرده‌اند که از بین ثبت نام کنندگان 170 نفر پس از آزمون و مصاحبه استخدام می‌شوند.


اما سال 95 قدرت الله شمسی نماینده وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان در مرکز جذب و سرمایه‌گذاری استان از واگذاری روژه هتل صخره‌ای به سرمایه گذار جدید خبر داد و گفت: به علت معوقات بانکی، بانک عامل پروژه را به مزایده گذاشت و این پروژه به سرمایه گذار جدید واگذار شد .
 
محمد اصلانی معاون عمرانی وقت استانداری نیز در این رابطه عنوان کرد: خوشبختانه سرمایه گذار جدید محدودیت منابع مالی ندارد و تا سال آینده آن را به اتمام می‌رساند.
 
بلاتکلیفی شرکت کنندگان در آزمون استخدامی هتل صخره‌ای
 
اما این همه ماجرا نبود و پس از واگذاری هتل صخره‌ای به سرمایه‌گذار جدید عده‌ای از افرادی که جهت شرکت در آزمون استخدام هتل صخره‌ای ثبت نام کرده بودند نسبت به بلا تکلیفی خود اعتراض می‌کنند که در همین راستا سرمایه گذار سابق گفته بود طی فراخوان سال 94 نزدیک به 380 نفر به‌ منظور استخدام در هتل ثبت‌ نام کردند و 9 میلیون تومان به‌حساب شرکت واریز شده که هنوز هم دست نخورده باقیمانده است و متقاضیان هم بهتر است از طریق سرمایه‌گذار جدید پیگیر موضوع باشند چرا که بنده هیچ مدرکی از متقاضیان شرکت در آزمون استخدام هتل صخره‌ای در اختیار ندارم و مدارک افراد ثبت‌ نام شده را به سرمایه گذار جدید داده‌ایم.


این در حالی است که سرمایه گذار جدید با رد این ادعا و با بیان اینکه هیچ مدرکی از افراد ثبت ‌نام شده برای به کارگیری در هتل نزد ما نیست گفته بود که ما هنوز نتوانسته‌ایم راه دسترسی هتل را درست کنیم چگونه می‌توانیم استخدامی در هتل داشته باشیم و در رابطه با متقاضیان استخدام هتل پارک صخره‌ای نیز هیچ مسئولیتی نداریم.
 
هتل صخره‌ای سال 96 گردشگر می‌پذیرد
 
پس از گذشت 15 سال از عمر پروژه و بلاتکلیف ماندن این هتل، سلیمانی مدیر کل وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان بیستم خرداد ماه 95 با اشاره به طولانی شدن روند ساخت هتل صخره‌ای گفت: این پروژه به یکی از نمادهای توسعه نیافتگی استان تبدیل شده بود در همین راستا با پیگیری‌های انجام شده و واگذاری پروژه به سرمایه گذار جدید این پروژه در بهار 96 گردشگر می‌پذیرد.
 
و اما سید موسی خادمی استاندار لرستان نهم آبان ماه 96 در جریان بازدید از واحدهای اقتصادی و پروژه های در حال اجرای خرم‌آباد پروژه هتل صخره‌ای را یکی از نمادهای ناراحت کننده کار گردشگری در لرستان دانست و تصریح کرد: این پروژه باید هرچه سریع‌تر توسط سرمایه گذار در بازه زمانی معقولی تعیین تکلیف شود. ولی گویا این انتقاد استاندار هم کارساز نبود و اراده‌ای در سرمایه گذار جهت ساخت هتل دیده نشد.


سرمایه گذار به دنبال بهانه‌ای برای کار نکردن است
 
پس از انتشار گزارش‌ها و پیگیری‌های متعدد خبرگزاری تسنیم در ارتباط با هتل صخره‌ای سید امین قاسمی مدیر کل فعلی میراث فرهنگی استان لرستان بیست و ششم مرداد ماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه ساخت هتل صخره‌ای از همان ابتدا بدون پیش بینی راه دسترسی شروع شده است.
 
وی افزود: واقعیت این است با گذشت 21 سال از عمر پروژه عزمی در سرمایه گذار برای حل موضوع هتل صخره‌ای دیده نمی‌شود .
 
گودرز امیری معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه سرمایه‌گذار هتل صخره‌ای پای کار نیست و وقتی سرمایه گذار پای کار نباشد نمی‌شود کاری کرد عنوان کرد: سرمایه‌گذار علی‌رغم تصرف غیر مجاز قیمت کارشناسی زمین جهت راه دسترسی را قبول ندارد و می گوید گران است نمی‌خواهم.
 
البته این صحبت‌های معاون عمرانی و مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان در حالی است که بارها نسبت به عدم حضور سرمایه گذار در جلسات بررسی و حل مشکل هتل صخره‌ای انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند سرمایه گذار به دنبال بهانه‌ای برای کار نکردن است و نمی‌خواهد فعالیت کند، متاسفانه سرمایه گذار این طرح از نظرها غایب و تاکنون در جلسات حاضر نشده است.
 
در اختیار گذاشتن 5 هزار متر زمین برای راه دسترسی هتل
 
واما طی روزهای اخیر پر حاشیه‌ترین پروژه شهری خرم‌آباد بازهم خبر ساز شد و به گفته جناب مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری استان لرستان 5 هزار متر زمین راه دسترسی هتل با قیمت کارشناسی در قالب اجاره به شرط تملیک پنج ساله در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است تا براساس قول سرمایه گذارساخت هتل شروع شود.
 
حال باید دید آخرین تلاش‌های دولتمردان دولت تدبیر و امید در لرستان برای مسن‌ترین پروژه شهری خرم‌آباد که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است و به نظر می‌رسد با گذشت 22 سال پیش از بهره برداری نیازمند بازسازی مجدد است به نتیجه می‌رسد یا خیر؟جوابی که شاید در قلب تاریخ و برای آیندگان نیز حک می‌شود.

تعداد بازدید : 4


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار:  6اردیبهشت 1400، کدخبر: 2491742، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
از گردشگری بیشتر از این انتظار نمیره که این ها چیزایی که داشتیم رو ازمون گرفتن چه برسه به نواوری هاشون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین