پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۷۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه به علت تکنیک تست و گرانی کلاس‌های کنکور برخی از داوطلبان از حضور در دانشگاه‌ها محروم می‌شوند، گفت: طبق مطالعات دقیق و آماری به تدریج ورودی مناطق محروم در کنکور تقلیل پیدا کرده است.
شعار سال: منصور کبگانیان، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور در خصوص کاهش متقاضیان برای ورود به دانشگاه‌های کشور توضیح داد: باید این واقعیت تلخ را بپذیریم که به علت تکنیک تست و گرانی کلاس‌های کنکور برخی از داوطلبان از حضور در دانشگاه‌ها محروم خواهند شد. طبق مطالعات دقیق و آماری به تدریج ورودی مناطق محروم در کنکور تقلیل پیدا کرده است.

وی در خصوص سهم مناطق محروم در قبولی از کنکور در سال گذشته بیان کرد: این موضوع به میزان تلاشی که افراد دارند، بستگی دارد، گرچه همین موضوع یکی از جنبه‌های مثبت کنکور بوده و شاید به خاطر همین مساله است که ما مخالف حذف کنکور بودیم و هنوز هم در برخی از مناطق محروم به میزانی که تلاش می‌کنند، سهمیه خوبی را پیدا می‌کنند و نتایج خوبی هم اخذ می‌شود.
 
ضریب هوشی داوطلبان مناطق محروم در قیاس با داوطلبان شهر‌های بزرگ

کبگانیان با اشاره به اینکه برخی ماشین‌های پارک شده در اطراف دانشگاه‌های کشور جالب توجه است، گفت: اگر به اطراف دانشگاه‌های درجه یک کشور بروید، از نوع ماشین‌هایی که آن اطراف پارک شده، متوجه این موضوع خواهید شد. من نمی‌خواهم این را تعمیم دهم، اما برخی از اساتید تعبیر می‌کنند که برخی از دانشجویان دوپینگی هستند. برای همین هم ما مجبور شدیم به این مساله ورود پیدا کنیم تا عدالت آموزشی اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوالی درباره ضریب هوشی داوطلبان مناطق محروم در قیاس با داوطلبان شهر‌های بزرگ گفت: ضریب هوشی این افراد خوب است. من سابقه زیادی جهت فعالیت در این زمینه دارم، اتفاقا من نخبه‌هایی را دیده‌ام که لباس‌های درجه سه به تن داشتند. بعضا تعجب برانگیز است که چرا این جواهر‌ها باید از دست بروند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت شناسایی افراد با ضریب هوشی بالا گفت: از این رو ما در سیاست‌هایمان یک بخش مهمی را به عنوان آزمون استعدادیابی و هوش وارد کردیم که البته برخی از اعضای شورا و سازمان سنجش با آن مخالفت می‌کنند و من نگرانم که مجبور شویم آن را حذف کنیم.

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور با تاکید بر کشف استعداد‌ها بیان کرد: ما اعتقاد داریم که هوش بسیار مهم است. حافظه محوری یک بحث است و هوش و استعداد هم بحث دیگری است که اتفاقا برخی مواقع در روستا‌های دورافتاده استعداد‌های قابل توجهی است که باید کشف شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۱۳اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۱۰۹۸۲، khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
مناطق محروم در ایران انقد داره زیاد میشه که فقط و فاصله طبقاتی بیداد میکنه
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
حیف از برخی از نخبگانی که می تواند به کشور خدمت کنند دریغ ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین