پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: امروز 62 هزار میلیارد تومان صرف ارتقاء رفاه اجتماعی می شود و همه ایرانی ها دارای بیمه درمانی هستند.

شعارسال: محمد‌تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل در همایشی که روز سه شنبه با عنوان رفاه اجتماعی، نگاهی به گذشته، چشم انداز آینده برگزار شد، اظهار داشت: 17اکتبر به نام روز جهانی فقر نام‌گذاری شده است.

وی افزود: زمانی که منشور حقوق بشر در سازمان ملل در حال تهیه بود به موضوع صلح توجه ویژه ای شده و صلح از طریق امنیت دسته جمعی در اولویت قرار داشت، اما امروز این نتیجه به دست آمده است که صلح از طریق امنیت دسته جمعی نمی تواند تحقق پیدا کند و باید ریشه های دیگر بر هم زننده صلح را بررسی کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: در طول عمر سازمان ملل موضوع فقر به جایگاه بالاتری رسیده است و اگر قرار باشد که امروز صلح در جوامع وجود داشته باشد، باید توسعه متوازن منابع هم وجود داشته باشد.

حسینی افزود: زمانی که دباره رفاه اجتماعی صحبت می کنیم به معنی ایجاد فرصت برابر،عدالت و آزادی است و تمام این عوامل باید در یک مجموعه قرار داشته باشند، چنانچه تجربه نشان داده است که کشور های در حال توسعه به این موضاعات توجه خاصی ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که موضوع شکنندگی دولت ها بررسی می شود، مشاهده می کنیم که دولت های شکست خورده از سطح درآمدی متوسط به بالاتری برخوردار بوده اند اما با این وجود مشکل عدم ثبات دارند که شاید مهم ترین دلیل آن توسعه نامتوازن عدالت اجتماعی و فرصت برابر باشد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: امروز 4درصد تولید ناخالص کشور ها به حق عائله مند اختصاص می یابد اما هنوز عدالت وجود ندارد و اگر بخواهیم جامعه ای آرام داشته باشیم باید به موضوعات رفاه اجتماعی توجه ویژه ای کنیم .

حسینی افزود: امروز در جمهوری اسلامی ایران توجه بیشتری به رفاه اجتماعی وجود دارد زیرا انقلاب ما یک انقلاب برخواسته از تمام ملت است و همه اقشار جامعه در آن نقش داشتند و مقام معظم رهبری بر موضوع برابری بین همه مردم تأکید داشتند.

وی ادامه داد : همین موضوع سبب ایجاد تحول به یک جهش علمی در جامعه شده و دولت ایران از جمله دولت هایی است که بیشترین هزینه را برای رفاه اجتماعی مصرف می کند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: علاوه بر دولت ها، نقش خیرین هم در زمینه ارتقاء رفاه اجتماعی موثر است و امروز در کشور 62هزار میلیارد تومان صرف رفاه اجتماعی می شود و تقریبا هیچ ایرانی در کشور فاقد بیمه درمانی نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 4 آبان 1395، کدمطلب: 5833041 ،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین