پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۹۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کنار گذر جاجرم با طول ۷.۵ کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید، اما باند دوم این کنار گذر هنوز تکمیل نشده و از سوی دیگر روشنایی مناسبی هم ندارد که خطرات زیادی را به وجود آورده است.
شعار سال: یکی از اولویت‌های اصلی شهر جاجرم تکمیل کنار گذر این شهر به طول ۷٫۵ کیلومتر با عرض ۱۲ متر بود که در دستور کار قرار گرفت و در راستای دست یابی به این هدف ۱۴.۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهروندان که در مسیر پروژه قرار داشت خریداری شد و نسبت به تملک آن‌ها برای انجام پروژه اقدامات لازم صورت گرفت.

با توجه به احتمال افزایش هزینه‌ها در آینده و تردد روزانه حدود ۱۰۰ کامیون برای حمل بوکسیت به سایر استان‌ها که باعث به وجود آمدن مشکلات ترافیکی و آسیب رسیدن به زیر ساخت‌های شهری می‌شد، ضرورت بهره برداری از این پروژه بیش از پیش به چشم می‌خورد.

یک باند این پروژه در سال ۹۵ به بهره برداری رسید، اما باند دوم این پروژه تکمیل نشده است. در این میان، روشنایی باند نیز ناقص است و تنها یک کیلومتر آن روشنایی دارد و ممکن است شب هنگام برای رانندگان این مسیر خطر آفرین باشد.

یکی از شهروندان در این باره می‌گوید: کنارگذر جاجرم برای تردد وسایل نقلیه سنگین مناسب است و با افتتاح این پروژه از ورود این وسایل به شهر جلوگیری شده است، اما روشنایی مناسبی ندارد و در شب ممکن است موجب بروز تصادف شود؛ ضمن اینکه باند دوم این پروژه نیز هنوز تکمیل نشده است.

افزایش احتمال تصادفات در تاریکی جاده

معتمدی می‌افزاید: باند تکمیل شده هر چند باعث بهبود شرایط فعلی شده و از تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر جلوگیری می‌کند، اما تکمیل و دو بانده شدن به مراتب از اهمیت بالاتری برخوردار است و تردد وسایل نقلیه را راحت‌تر می‌کند.

وی اظهار می‌کند: نبود روشنایی و تاریک بودن می‌تواند برای رانندگان خطر آفرین باشد، زیرا نبود روشنایی قدرت دید را کم کرده و راننده ممکن است دچار خطا شود و تصادف کند.

یک راننده دیگر نیز می‌گوید: کنار گذر جاجرم در شب روشنایی ندارد و با توجه به اینکه وسایل نقلیه سنگین در این مسیر تردد بالایی دارند تأمین روشنایی ضروری است.

میرزایی می‌افزاید: تنها در ابتدای کنار گذر روشنایی وجود دارد و در چند کیلومتر باقی مانده روشنایی تأمین نشده لذا از مسئولان خواستار رسیدگی به آن را داریم.
 
کمبود منابع مالی، مانع تکمیل پروژه
صادقی، یکی دیگر از رانندگان هم بیان می‌کند: افتتاح پروژه کنارگذر در شهرستان ارزشمند است، زیرا وسایل نقلیه سنگین از داخل شهر تردد می‌کردند و به زیرساخت‌ها آسیب می‌رساندند؛ با این حال هنوز باند دوم آن تکمیل نشده و باند تکمیلی هم در شب روشنایی ندارد و با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه سنگین می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

منابع مالی کافی نیست

شهردار جاجرم در این خصوص گفت: پروژه کنار گذر جاجرم به طول ۷.۵ کیلومتر به بهره برداری رسید و قرار بود به صورت دو بانده باشد، اما با توجه به وضعیت مالی شهرداری، یک باند آن به بهره برداری رسید، زیرا تردد وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر به زیرسازی‌ها آسیب جدی وارد می‌کرد.

پهلوان تصریح کرد: علت تکمیل نشدن باند دوم کنار گذر جاجرم کمبود منابع مالی است.

وی افزود: کنارگذر جاجرم تا حدودی روشنایی دارد، اما به علت هزینه بالا تا ساخت باند دیگر این پروژه نمی‌توانیم چراغی نصب کنیم، زیرا در آینده تیر‌های برق برای ساخت باند دیگر باید جمع‌آوری شود.

پهلوان تاکید کرد: اکثر کنارگذر‌ها از روشنایی کمی برخوردارند، زیرا کنار گذر مسیر راه دسترسی برای بیرون از شهر است و تنها در صورت داشتن پیچ خطرناک روشنایی دارد.

شهردار جاجرم ادامه داد: در این پروژه در خصوص بحث تملک‌ها هزینه‌ای به مالکان پرداخت نشده بود که امسال توانستیم برخی از معوقه‌ها پرداخت کنیم.

با توجه به تردد بالای خودرو‌ها از کنار گذر جاجرم و نداشتن روشنایی در شب، رانندگان با خطراتی از جمله نداشتن دید مواجه می‌شوند بنابراین نیاز است روشنایی آن تأمین و تصمیماتی نیز برای تکمیل باند دوم کنار گذر گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مهر، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۵۲۰۳۶۸۵، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
امام ز دست اين كمبود هاي مالي كه پروژه هاي عمراني رو به قهقرا كشونده و سالهاست بين زمثن و هوا مونده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
و بازهم بهانه‌ای بنام کمبود مالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین