پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۳۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: رسیدگی به مسایل و مشکلات تالاب الله آباد با هدف احقاق حقوق عامه به زودی با ورود جدی دستگاه قضا تعیین تکلیف می‌شود.

شعار سال: علی فولیان روز جمعه با اعلام این مطلب افزود: دستگاه قضایی تصمیم دارد پس از ماه مبارک رمضان و در یک بازدید میدانی از این تالاب مسایل و مشکلات منطقه را بررسی کرده تا در صورت هرگونه قصور و کوتاهی در انجام امورات آن، با دستگاه‌های ذیربط برخورد کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی ترک فعل مدیران در خصوص وظایف محوله در این تالاب را مورد بررسی قرار خواهد داد، تصریح کرد: منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع تالاب الله آباد این روزها درگیر سوء مدیریت‌، بهره‌برداری‌های نامناسب، تصفیه نکردن پساب‌های صنعتی، آلودگی آب، هوا و خاک است که باید هر یک از آنها را به طور مجزا مورد بررسی داد.

فولیان مساله ریزگردها را یک تهدید بالقوه برای دشت الله آباد دانست و اظهار داشت: احیا نشدن تالاب و طولانی شدن روند اجرایی آن در کنار افزایش دمای هوا و کاهش میزان بارندگی‌ها باعث شده تا استان قزوین با تهدید بالقوه‌ای در خصوص پراکنش ریزگردها روبرو باشد.

این مسؤول قضایی با بیان اینکه سلامت شهروندان همواره در اولویت کاری نظام مقدس اسلامی، به خصوص دستگاه قضا قرار داشته، افزود: اگر جلوی ریزگردها گرفته نشود و آلودگی‌ها نیز افزایش یابد، ابتدا سلامت شهروندان قزوین و در نهایت سلامت هموطنان استان‌های همجوار با خطر جدی روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باید مدیریت یکپارچه‌ای از سوی دستگاه‌های اجرایی در این تالاب اعمال شود و تاکنون نیز اقدامات این منطقه خارج از یک وحدت رویه مشخص بوده، تاکید کرد: محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی ملی هر کدام یک متولی دارند و نباید اجازه وارد آمدن خسارت و تضییع حقوق عامه را در این دشت بدهند.

فولیان یادآور شد: پیشگیری از وقوع جرم همواره مهمتر از برخورد با خود جرم است، اما وظیفه پیشگیری از وقوع جرم تنها بر عهده دستگاه قضایی نبوده و همه آحاد جامعه اعم از دولت، تشکل‌های مردم نهاد و سایر دستگاه‌های استان باید نسبت به معضلات محیط‌های پیرامونی، به خصوص تالاب الله آباد اهتمام داشته باشند.

تالاب الله آباد شهرستان آبیک، تنها تالاب استان قزوین در مجاورت تالاب صالحیه نظرآباد قرار داشته و سال‌ها به عنوان کانون ریزگرد استان‌های قزوین، البرز و تهران شناخته شده و این در حالی است که عملیات احیای این تالاب همچنان بلاتکلیف مانده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۲۰۶۷۱، www.irna.ir.

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
0
0
مدیریت نادرست و ورود پساب فاضلاب به این تالاب و دیگر موارد برای بیشتر تالاب ها صدق می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین