پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹
رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده نیاز به پردازش کلان داده‌ها به حد بحرانی رسیده است و امیدواریم راه اندازی "سیمرغ" نقطه آِغاز توسعه ابر رایانه‌ها در کشور باشد.
شعار سال: وحید یزدانیان در مراسم افتتاحیه ابر رایانه "سیمرغ" ورود وزارت ارتباطات در این پروژه را بر اساس تاکیدات وزیر ارتباطات دانست و افزود: بر این اساس ما قبل از شیوع کرونا جلساتی با محققان حوزه برق و کامپیوتر داشتیم و مهمترین دغدغه و مطالبه آن‌ها فراهم کردن ابزار‌های پردازشی بود.

یزدانیان یادآور شد: بعضا محققان برای پردازش داده‌های خود به خارج از کشور مراجعه می‌کردند که این امر موجب شده بود که آن‌ها در صف انتظار ۶ ماه بمانند.

وی با اشاره به چالش محققان برای پردازش کلان داده‌ها گفت: نیاز در این زمینه به حد بحران رسیده است، از این رو در زمینه توسعه ابر رایانه‌ها اقدام شد و در این مسیر شرکت ارتباطات زیر ساخت در زمینه تامین بخشی از سخت افزار‌ها حمایت‌های خوبی داشته است.

یزدانیان ابراز امیدواری کرد که راه اندازی این ابر رایانه نقطه آغازی بر افزایش توان ظرفیت پردازشی کشور باشد.

علیرضا منادی، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اگر عربستان دارای ۴ ابررایانه است، فناوری آن وارداتی است، گفت: ابر رایانه‌ها همانند فناوری هسته‌ای در لبه دانش هستند.

وی تاکید کرد: ما در خیلی از حوزه‌ها از کشور‌های اروپایی عقب هستیم و در برخی از حوزه‌ها جلو افتادیم که لازم است همت شود تا عقب ماندگی‌ها جبران شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۱۷۶، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین