پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه صرف راه‌اندازی ابررایانه سیمرغ شده که وزارت ارتباطات بخش اعظم هزینه را تقبل کرده است.
شعار سال: روز گذشته مراسم رونمایی از ابررایانه سیمرغ با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و معاون پژوهشی وزارت علوم برگزار شد.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: امروز به این تکنولوژی مهم دست پیدا کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۹۰ ابررایانه با ۸ پتافلاپس طراحی شد که هم‌اکنون هم سرویس‌دهی دارد، اما بخش‌هایی از آن از سرویس خارج شده است.

وی گفت: بدون اغراق می‌گویم که ابررایانه فعلی با همت آقای جهرمی وزیر ارتباطات و حمایت او کلید خورد البته قبل از آن وزارت علوم در انتهای سال ۹۸ حدود ۱۳ میلیارد تومان برای این منظور به دانشگاه امیرکبیر اختصاص داد که با آن بودجه، این مجموعه کار امکان‌پذیر نبود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: سپس به همت آقای جهرمی ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه دراختیار دانشگاه قرار گرفت و اخیراً هم ۲۰ میلیارد تومان معاونت علمی ریاست جمهوری تخصیص داده است. علاوه بر این، ۱۵ میلیارد تومان هم از منابع دانشگاه صرف این پروژه شده که شامل هزینه‌های زیرساخت، فضا، برق و کابل‌کشی می‌شود.

وی گفت: به طورکلی ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه صرف شد که در اشل پروژه‌های تحقیقاتی قابل توجه است.

به گفته وی، ایران با این فناوری وارد باشگاه‌های دارای پردازش پتافلاپس شد.

معتمدی تصریح کرد: خدمات در سه لایه با این فناوری قابل ارائه خواهد بود که از جمله این خدمات می‌توان به خدمات نرم‌افزاری و پلتفرم‌های ارائه برنامه‌های بومی اشاره کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۲۴۶، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین