پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
جلسه مشترک رؤسای پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی کشور به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه برگزار شد.
شعار سال: در این جلسه دکتر براری رئیس سازمان فضایی کشور با تاکید بر لزوم توجه به کسب و کار‌های فضاپایه گفت: علم فضا چهار نسل را پشت سر گذاشته که در نسل اول که موضوع نجوم بود، کشور ما از کشور‌های سرآمد در این حوزه بود لیکن در دو نسل بعدی که شامل پرتاب اجسام به فضا و همچنین ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی بوده است از این فناوری عقب افتاده، لیکن در نسل چهارم که به موضوع استفاده از اطلاعات فضایی برای ارائه خدمات می‌پردازد، می‌تواند به سرعت رشد کرده و در این حوزه به‌عنوان یکی از بخش‌های لبه فناوری حرفی برای گفتن داشته باشد.

براری افزود: امیدواریم با همکاری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم پروژه‌های تعریف‌شده را با سرعت بیشتری اجرایی کنیم چراکه از ترکیب فناوری‌های جدید همانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و کلان داده‌ها و ... با اطلاعات فضایی و ماهواره‌ای می‌توان تحول بزرگی که همان عصر چهارم فضا است را شکل داد.

یزدانیان رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با تشکر از حضور رئیس و مدیران ارشد سازمان فضایی کشور گفت: بر اساس دستورات دینی و آیات قرآن کریم هم نفوذ به فضا براساس علم و دانش خواهد بود لذا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان قطب علمی وزارت ICT آمادگی دارد در همه پروژه‌های سازمان فضایی نقش مؤثری ایفا کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی گفت: خوشبختانه با راه‌اندازی این مرکز امکان تحقیق و پژوهش بیشتر و تخصصی‌تر در این موضوع در پژوهشگاه مهیا شده است و با راه‌اندازی ابررایانه سیمرغ و ارسال ماهواره به فضا این زنجیره درحال تکمیل شدن است.

یزدانیان ادامه داد: ارتباط خوب پژوهشگاه با دانشگاه‌های کشور نیز می‌تواند کمک مؤثری در استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای سازمان فضایی کشور باشد.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه همکاری مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان فضایی در زمینه توسعه هوش مصنوعی به امضای طرفین رسید و مقرر گردید، تنظیم سند و برنامه همکاری مشترک سه ساله پژوهشگاه ارتباطات و سازمان فضایی در دستورکار کارگروه مشترک قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایستنا، تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۹۸۳۹، ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
سازمان فضایی کشور بعد از اومدن روحانی به طور کلی با خاک یکسان شد به خاطر پذیرش تحریم ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین