پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۳۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه ماهواره پارس 1 تست‌های عملکردی و محیطی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و در اولین فرصت پرتاب می‌شود، گفت: ماهواره پارس 2 با استفاده از ظرفیت دانشی نخبگان ساخته می‌شود.

شعار سال: علی جعفر صالحی معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران گفت: پژوهشگاه فضایی ایران در ۲ حوزه طراحی، ساخت، پرتاب و بهره‌برداری ماهواره‌های مخابراتی و همچنین طراحی، ساخت، پرتاب و بهره‌برداری ماهواره‌های سنجش از راه دور فعالیت می‌کند به طوری که در بخش ماهواره سنجش از راه دور براساس نقشه راه محصولی سازمان فضایی ایران، ما در راستای تکالیف و ماموریت‌های خود اولین گام را با طراحی ساخت ماهواره پارس یک انجام داده‌ایم.

* ماهواره پارس یک پیچیده‌ترین و عملیاتی‌ترین ماهواره سنجش از راه دور در کشور

وی افزود: ماهواره پارس یک به عنوان پیچیده‌ترین و عملیاتی‌ترین ماهواره سنجش از راه دور در کشور و با وزنی حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلو گرم ساخته شده است به طوری که درحال حاضر همه تست‌های عملکردی و محیطی خود را پشت سر گذاشته و اکنون در حال تحویل است. از طرفی باید بگویم طبق برنامه‌ریزی که انجام شده این ماهواره در اولین فرصت به سوی مدار عملیاتی خود پرتاب خواهد شد.

* پارس یک دارای سه دوربین بوده و از سامانه پیش رانش برخوردار است

وی تصریح کرد: ماهواره پارس یک دارای سه دوربین است که می‌توان به دوربین رنگی ۱۵ متر دوربین ۱۵۰ متر و یک دوربین حرارتی ۳۰۰ متر اشاره کرد درواقع این ماهواره از سامانه پیش رانش برخوردار است که قابلیت نگهداشت مداری این ماهواره را دارد.

* در طراحی و ساخت پارس ۲ نوعی جهش فناوری اتفاق می‌افتد

وی ادامه داد: پژوهشگاه فناوری ایران ماهواره سنجش از راه دور پارس ۲ را در برنامه طراحی و ساخت دارد به طوری که در این ماهواره قابلیت تصویربرداری نسبت به ماهواره یک افزایش می‌یابد در واقع باید بگویم به نوعی در طراحی و ساخت پارس ۲ نوعی جهش فناوری اتفاق می‌افتد.

* از ظرفیت دانشی کل کشور شامل دانشجویان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت ماهواره استفاده می‌شود

معاون طراحی و تضمین مأموریت پژوهشگاه فضایی ایران اضافه کرد: این پژوهشگاه برای ساخت ماهواره پارس ۲ همانند گذشته از ظرفیت دانشی کل کشور شامل دانشجویان، نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در طراحی و ساخت ماهواره استفاده خواهد کرد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت ایستنا، تاریخ انتشار 30 مهر    99، کد خبر:   117351، www.ictna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
انشاالله زمان پرتاپ هم به خوبی عمل کنه
همیشه جوانان ایرانی باعث افتخار هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
0
0
دوره احمدی نژاد در زمینه ماهواره ها خیلی رشد کردیم اما هرچی رشد کرده بودیم در این دوره هشت ساله تباه شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین