پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰
قتل گرچه جرم و گناهی بزرگ است، اما ارتکاب آن از سوی نزدیک‌ترین افراد به مراتب تکان‌دهنده‌تر و غیرقابل باورتر است، در پی قتل یک کارگردان سینما به دست پدر و مادرش، یک روانشناس به بررسی چرایی و علل روانشناختی این قبیل حوادث پرداخته است.

شعار سال: سارا گلستانی در این باره، اظهار کرد:  اینگونه رفتارها می تواند نشان از جنون داشته باشد که یک لحظه حجم خشم و هیجان زیاد فرد از نقطه جوشش بالاتر می رود و او کنترل خود را از دست می دهد.
 
این روانشناس ادامه داد: اما علل جنون را می توان این دانست که وقتی آدم ها در طول زندگی خود خشم های سرکوب شده خرد زیادی دارند، یا ایثار و از خودگذشتگی های زیادی داشتند دچار این موارد می شوند. در موارد دیگری حتی حقوق خود را ضایع کردند و خواسته های خود را بیان نکردند و به دنبال تمایلات خود نرفتند. زمانی که افراد این اقدامات را انجام می دهند دیگران نزدیکان و جامعه را به خود بدهکار می دانند.
 
وی گفت: زمانی که حجم این خشم به نقطه اوج خود می رسد می تواند زمینه ساز رفتار جنون آمیز شود.
 
گلستانی اظهار کرد: با توجه به مواردی از فرزندکشی ها که رخ می دهد می‌توان گفت که این نشانی از به هم ریختگی خلقی است که زمینه ساز آن افسردگی، اضطراب و اختلالات روانشناختی است که به آن رسیدگی نشده است.
 
این روانشناس افزود: در چنین مواردی باید از انجام رفتارهای آنی و لحظه‌ای پرهیز کرد و به دنبال راهکارهای جانشین برای حل موضوع رفت. در غیر اینصورت وقوع مشابه آنچه که در رفتار والدین یک کارگردان سینما با فرزندشان دیدیم، دور از ذهن نخواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، جسد مثله شده «بابک خرم‌دین» کارگردان سینما روز گذشته در داخل یک سطل زباله در شهرک اکباتان پیدا شد و در تحقیقات به عمل آمده نیز پدر و مادر این کارگردان به قتل اعتراف کردند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار:27  اردیبهشت1400، کدخبر: 784676،www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین