پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
بعد از این که رضا نظریان پس از انتشار اثر پیشین خود «کتاب آداب دعا و چرا دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود» با مطالبه خوانندگان مواجه شده که آیا نفرین هم یک دعا است؟ آیا نفرین کردن جایز است؟ تصمیم به تدوین این کتاب برای پاسخ به این سوالات می‌گیرد
شعار سال: کتاب «حقیقت نفرین» نوشته رضا نظریان از سوی نشر دانشیاران ایران روانه بازار نشر شده است. بعد از این که نویسنده کتاب پس از انتشار اثر پیشین خود «کتاب آداب دعا و چرا دعا‌های ما مستجاب نمی‌شود» با مطالبه خوانندگان مواجه شده که آیا نفرین هم یک دعا است؟ آیا نفرین کردن جایز است؟ تصمیم به تدوین این کتاب برای پاسخ به این سوالات می‌گیرد.

به گفته مولف کتاب، نفرین و نفرت نسبت به دشمنان و مهر و محبت به دوستان و خوبان در همه زمان‌ها در بین تمامی ملت‌ها با توجه به آداب و رسوم هر یک از آن‌ها وجود داشته است. نفرین در حقیقت نوعی انتقام گیری از کسی است که ستمی از او به ما رسیده است. ضمناً باید توجه داشت در فرهنگ اسلام عفو و بخشش و رحمت به جای خشم و غصب و انتقام خصوصاً نسبت به مومنین و نزدیکان ترجیح داده شده است. از روایات استنباط می‌شود که لعنت و نفرین بر چهار قسم است: حرام، مکروه جایز و مستحب. با مطالعه این کتاب سعی شده است تا حد امکان نفرین از جوانب مختلف بررسی و به سوالات پاسخ داده شود.

مخاطبان در این کتاب می‌توانند با مباحثی، چون معنای لعن و نفرین، فلسفه لعن کردن، فرق لعن و دشنام، تفاوت لعن و نفرین این خداوند با انسان، نفرین در چه صورتی موثر واقع می‌شود، علل و عوامل استحقاق نفرین لعن و نفرین در قرآن، ابعاد مختلف نفرین از منظر قرآن کریم و … آشنا شوند.

در بخشی از مطلب «نفرین از نگاه اخلاق و عرفان» می‌خوانیم: «برخی از بزرگان و عالمان اخلاق هنگامی که از این زاویه به مسئله نگاه می‌کنند، نفرین در حق مسلمان را توصیه نمی‌کنند. نفرین و درخواست احقاق حق از حقوق مسلم مظلومان و ستمدیدگان است، اما در متون دینی ما سفارش ویژه‌ای شده است که همیشه عفو و بخشش بهتر از نفرین و انتقام است.»

کتاب «حقیقت نفرین» نوشته رضا نظریان با شمارگان هزار نسخه در ۱۸۸ صفحه به بهای ۵۵ هزار تومان از سوی انتشارات دانشیاران ایران منتشر شده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۶۳۴۷، www.ibna.ir
اخبار مرتبط
برچسب ها: نفرین ، کتاب ، جایز ، دعا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
0
0
معلومه که نه نفرین بدترین چیزیه که امروز گریبان ملت ما رو با بدختی گرفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین