پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت، تنقیح قوانین و حذف بخشنامه‌های موازی و متضاد در شعب بیمه را امری مثبت مطرح نموده، زیرا امکان برداشت‌های متفاوت را در سرتاسر کشور برداشته و این مهم قطعا کمک خواهد کرد تا مردم بی جهت در راهرو‌های دادگاه گرفتار نشوند. وی این رویداد را در خور تقدیر می‌داند و از همه کارشناسان محترم معاونت حقوقی و بیمه‌ای و علی الخصوص جناب آقای عمران نعیمی مدیرکل محترم حقوقی تقدیر می‌نماید.

شعار سال:خدا نیاورد که آدمی کارمند شعب بیمه باشد، از بس که شب و روز بخاطر سر در گمی مردم بابت بخشنامه های متعدد و دارای ابهام مورد سوال و مشورت و مراجعه دوست و آشنا قرار می گیرد.

دلیل این اتفاق تنوع بسیار بالای بخش نامه ها و نتایجی که منتج از نوع برداشت کارشناسان مختلف هست واقعا امان از مردم بریده و  موجب طرح شکایت های بی شمار مردم در دیوان عدالت اداری و ... گردیده است .

این شکایات و ازدحام ها و نارضایتی ها سوژه اصلی رسانه های کشور بوده که هر از چندگاهی با انتشار گزارشات نارضایتی مردم، شمار بازدیدکنندگان صفحات خود را افزایش می دادند و حتی بسیاری از مجریان صدا و سیما نیز در اظهار نظرهای خود به آن معترض هستند‌

اما اکنون اتفاقی بزرگ با همت بخش های مختلف و محوریت واحد حقوقی سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته و تنقیح قوانین و حذف بخشنامه های موازی و متضاد صورت گرفت، بطوریکه ۳۹ بخشنامه ها و قوانین مربوط به مزایای بیمه بیکاری به ۱ دستورالعمل تقلیل یافت و با ۷۷ مورد بخشنامه و .... حوزه بازنشستگی به یک دستورالعمل تبدیل شد و دیگر هیچ ابهامی در این مورد وجود ندارد و یا ۸۳ مورد دستورالعمل و بخشنامه اداری و .. مرتبط با بیمه شدگان خویش فرما به یک مجموعه جامع و شفاف تبدیل شده و به شدت تلخیص و واضح شده است بطوریکه امکان برداشت های متفاوت را در سرتاسر کشور برداشته و این مهم قطعا کمک خواهد کرد تا مردم بی جهت در راهرو های دادگاه گرفتار نشوند.

البته  کار از دوره مرحوم نوربخش شروع شد و دوره آقای سالاری که خود دانش آموخته حقوق است به پایان رسید.

به هر روی جا دارد تا این کار علمی و درست و اصلاح مدیریتی را پاس داشت و از همه کارشناسان محترم معاونت حقوقی و بیمه ای و علی الخصوص جناب آقای عمران نعیمی مدیرکل محترم حقوقی تقدیر کرد.

امید داشتم تا همکاران رسانه ای من متوجه عمق این اتفاق بزرگ شده باشند اما افسوس که ما هم چنان غرق نیمه خالی دیدن شدیم که کارهای انجام شده برای چشمان ما جذابیت چندانی ندارد.

به هر روی به آقای سالاری بابت این کار تبریک گفته و قطع به یقین نسخه نویسی الکترونیک و تنقیح قوانین و حذف قوانین زائد را که مصداق بارز و عملی حذف موانع است را باید دو دست اورد اساسی از عملکرد آقای سالاری دانست، اینها موضوعات مهمی هستند که امیدوارم از چشم بسیاری از ناظرین و افراد آگاه و صاحب نظر پنهان نماند، اقدامی که آن را باید گامی برای شکسته شدن قفس آهنین و دست و پاگیر بروکراسی اداری دانست.

مهدی اسفندیار دبیر سرویس سلامت و رفاه اجتماعی روزنامه صدای ملت

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال "نه به عوام فریبی"

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین