پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
پادرو، پلتفرم هوشمند خدمات پستی در دومین سال فعالیت خود ۳۰۰ میلیارد تومان از هلدینگ فناپ سرمایه جذب کرد و ۶۲ درصد سهام این استارتاپ را به این شرکت واگذار کرد. به گفته مدیران این پلتفرم این سرمایه صرف ارائه محصولات جدید پادرو در سال ۱۴۰۰ و رشد کسب‌وکار‌های خرد فعال در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد.
شعار سال: در نشست خبری که روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت به صورت آنلاین برگزار شد، هم‌بنیان‌گذار پادرو با اشاره به نوع فعالیت پلتفرم پادرو گفت: «پادرو به‌عنوان بخشی از طرح سرزمین هوشمند پاد فعالیت خود را از سال ۹۹ رسما آغاز کرد. در ابتدا هدف ارائه خدمات به کسب‌وکار‌های کوچک و متوسط بود و با توجه به نیاز‌های این کسب‌وکار‌ها و البته اولویت‌های سایر مخاطبان پادرو در یک سال گذشته، این استارتاپ بیشتر بر توسعه بازار خدمات پستی، راهکار‌های ابتدایی حوزه پرداخت و ارائه خدمات خود از طریق API متمرکز بوده است.»

پشوتن پورپزشک اعتقاد دارد که تجارت اجتماعی بسیار بزرگتر از بازار تجارت الکترونیک است. او با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیت این بازار هنوز هیچ خدمات ویژه و مناسبی برای کسب‌وکار‌های حوزه تجارت اجتماعی طراحی و فراهم نشده است، گفت: «اطلاعات و برآورد‌های منتشر شده نشان می‌دهد روزانه حدود ۷۰۰.۰۰۰ تراکنش خرید و فروش با ارزش بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان در شبکه‌های اجتماعی ایران در جریان است. این بازار بسیار بزرگتر از بازار تجارت الکترونیک در ایران است.»

به گفته او با توجه به ظرفیت و پتانسیل این بازار هیچ خدمات ویژه و مناسبی برای کسب‌وکار‌های حوزه تجارت اجتماعی طراحی و فراهم نشده است. او در این‌باره توضیح داد: «همین موضوع فرصت خوبی برای پادرو است تا بتواند علاوه بر ورود به یک بازار بکر و جدید، با ایجاد ارزش افزوده و تکمیل زنجیره ارزش موجود در حوزه‌های اشاره شده، به توسعه و رشد این بازار نوظهور اینترنتی کمک کند.»

محمود کریمی، رئیس هیات مدیره پادرو هم در این نشست خبری با اشاره به عملکرد این پلتفرم گفت: «با توجه به رشدی که تجارت اجتماعی در این روز‌ها تجربه می‌کند، امیدواریم پادرو طی سه تا پنج سال به بازگشت سرمایه برسد. اگرچه در این میان می‌توانیم فعالیت‌های توسعه‌های دیگری نیز متصور باشیم که در مسیر حرکت پادرو در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری خواهد شد. هدف ما این است که پادرو به اولین زیرساخت جامع B ۲ B ۲ C برای ارائه خدمات به همه کسب‌وکار‌ها به ویژه فعالان حوزه تجارت اجتماعی (social commerce) تبدیل شود.»

بزرگترین سرمایه‌گذاری استارتاپی فناپ
کیوان جامه‌بزرگ، معاون توسعه راهبردی و امور شرکت‌های فناپ با اشاره به اینکه این بزرگترین سرمایه‌گذاری فناپ در اکوسیستم استارتاپی ایران است گفت: «این مبلغ در قالب افزایش سرمایه در پادرو سرمایه‌گذاری شده است. سیاست‌های کلان فناپ در سال جاری مبتنی بر سرمایه‌گذاری در چهار حوزه اصلی سبک زندگی، صنعت، فین‌تک و تلکام است. با توجه به برنامه‌های پادرو و نوع فعالیت این پلتفرم ما علاقمند به سرمایه‌گذاری روی پادرو شدیم.»

به گفته او این هلدینگ قصد دارد تا در سه سال آینده بالغ بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۳۶۹، www.ictna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین